کد خبر: ۸۴۸۰۳
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۱

بروجردی خواستار گزارش کاملی در مورد خودسوزی مقابل مجلس شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه مسئولی پیگیری و جمع‌آوری اطلاعات در مورد خودسوزی مقابل مجلس، حراست مجلس بوده است، گفت: «با توجه به تکذیب‌های روز گذشته لازم است تا گزارش‌ کاملی در این زمینه ارائه شود».

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب، علاءالدین بروجردی نماینده بروجرد در جمع خبرنگاران پارلمانی در پاسخ به اینکه آیا سخنان روز یکشنبه شما در مورد مردی که در مقابل مجلس خودسوزی کرده بود، منجر به هتک حیثیت او نشد؟ گفت: «جایگاه جانبازی و ایثارگری جایگاه بالا و مقدسی است که نباید به آن بی‌احترامی شود».

وی افزود: «ممکن است که یک فرد جانباز هم دست به اقدامی بزند که مناسب نباشد اما اگر به طور غیر واقع یک نفر خودش را جانباز جلوه دهد، نیازمند تذکر است».

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به گزارش حراست مجلس و استعلام آن از بنیاد شهید، استانداری تهران و خانواده این فرد، ادامه داد: «بر اساس این گزارش، جانباز نبودن این فرد، اثبات شده بود که بنده آن را در تذکری در صحن علنی مطرح کردم».

وی همچنین با اشاره به اینکه در برخی جراید آمده بود که این فرد به دلیل بی‌توجهی نمایندگان به درخواست ملاقاتش، اقدام به خودسوزی کرده است، ادامه داد: «این هم یک امر خلاف واقع دیگر بودکه باید نسبت به آن تذکر داده می‌شد. چون آقایان فدایی، کاتوزیان و کوثری با او دیدارهایی داشته و برای پیگیری کارهایش نامه‌نگاری‌هایی کرده بودند».

بروجردی با تاکید به اینکه تذکراتش برای دفاع از شان و جایگاه و منزلت مجلس بوده است در واکنش به اینکه بازپرس پرونده اعلام کرده است که این فرد معتاد نبوده پس چرا در مجلس او را معتاد خواندید؟ گفت: «من نگفتم که او معتاد بوده، آقای رئیس (لاریجانی) اعلام کرد که او معتاد بوده است. ایشان هم به استناد گزارش حراست مجلس این مطلب را بیان کردند».

وی تکذیب معتاد بودن این فرد را یک ادعا خواند و بر لزوم پاسخگویی حراست مجلس در این زمینه تاکید کرد و افزود: «تذکرات بنده مربوط به درج غیرواقعی یک خبر بود که اتهاماتی را به مجلس و نمایندگان وارد می‌کرد. اما اصل این حادثه که برای یک انسان رخ داده است تاسف‌بار است».

بروجردی در پاسخ به اینکه چرا در گزارش حراست مجلس مطلب غیرواقعی همچون معتاد بودن این فرد، مطرح شده است؟ گفت: «مسئولیت جمع‌آوری اطلاعات در این زمینه بر عهده حراست مجلس بود که با توجه به تکذیب صورت گرفته در روز گذشته (که از سوی بازپرس پرونده مطرح شد)،‌ اگر مطلب غیرواقعی در مورد این فرد بیان شده باشد، دفاع از حیثیت این فرد لازم است».

وی در پاسخ به اینکه آیا از حیثیت از دست رفته این فرد که از تریبون علنی مجلس، معتاد خواهند شد، دفاع خواهید کرد یا نه؟ بله اگر ثابت شود باید عکس این قضیه برای دفاع از حیثیت او مطرح شود اما مبنا برای ما گزارش حراست مجلس است و باید عکس آن ثابت شود».

رئیس کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اینکه یکی از منابع تهیه گزاش حراست مجلس، خانواده این فرد بوده است، ادامه داد: «‌در استعلامی که از خانواده این فرد شده به اعتیاد و سابقه بیماری روانی اشاره شده است و البته مطالب دیگری هم مطرح شده است که ما آن را تکرار نکردیم».

بروجردی در پاسخ به این سوالی که به لزوم تشکیل کمیته پیگیری در این ماجرا اشاره داشت گفت: «مسئولیت پیگیری و جمع‌آوری اطلاعات بر عهده حراست مجلس بوده است و لازم است که حراست مجلس گزارش کاملی را در این زمینه ارائه کند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین