کد خبر: ۸۴۸۱۳۴
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
مالک شریعتی نیاس، خودش رئیس کمیته تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی است!

افشای فیش حقوق ۱۰۰ میلیون تومانی نماینده مجلس؛ چرا از ۲۸۶ فیش مشابه، فقط یکی را درز داده‌اند؟

مالک شریعتی نیاسر نماینده تهران و رئیس کمیته تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی در مجلس شورای اسلامی توضیحاتی پیرامون انتشار فیش حقوقی منتسب به وی ارائه کرد و نوشت: کاش نمایندگان هم امکانات ثابت داشتند، اما فعلا مخارج اداری را به صورت نقدی از مجلس می‌گیرند و خودشان باید هزینه دفتر، حقوق کارمندان، هزینه‌های جاری تلفن و احیانا اجاره مسکن را بدهند.
افشای فیش حقوق ۱۰۰ میلیون تومانی نماینده مجلس؛ چرا از ۲۸۶ فیش مشابه، فقط یکی را درز داده‌اند؟
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی در مجلس شورای اسلامی توضیحاتی پیرامون انتشار فیش حقوقی منتسب به وی ارائه کرد.

مالک شریعتی نیاسر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در توئیتر خود، نوشت: «از اول معتقد و عامل به ‎شفافیت مسئولان بویژه اموال بودم. چرا این فیش تاکنون منتشر نشده؟ چون "فقط در اختیار مدیریت مجلس" بوده و صادر نمی‌شده (توضیح بیشتر با رئیس و سخنگوی مجلس) چرا از ۲۸۶ فیش مشابه "هزینه نمایندگی"، نیروی اجرایی مجلس فقط این یکی را درز داده؟ شاید تسویه حساب!

با استقبال از شرایط پیش‌آمده: دریافتی نمایندگانی که از مجلس حقوق می‌گیرند، بین ۲۰ تا ۲۴ میلیون تومان است. البته بنده حقوق هیات علمی می‌گیرم و مابه‌التفاوت را مجلس می‌دهد. اگر قرار بود یک بخشدار هم، هزینه اجاره دفتر، خودرو، چند کارمند و سایر هزینه‌های کارش را نقدا بگیرد، بسیار بیشتر از هزینه نمایندگی می‌شد.

کاش نمایندگان هم امکانات ثابت داشتند، اما فعلا مخارج اداری را به صورت نقدی از مجلس می‌گیرند و خودشان باید هزینه دفتر، حقوق کارمندان، هزینه‌های جاری تلفن و احیانا اجاره مسکن را بدهند.

البته ابزار تفکیک نیاز فردفرد نمایندگان به هر مورد وجود ندارد لذا اگر نماینده‌ای اجاره مسکن نمی‌دهد، می‌تواند پولش را برای کارمند بیشتر یا اجاره دفتر وسایر وظایف نمایندگی هزینه کند.

مبلغ ودیعه مسکن مذکور را طبق وعده اول مجلس، برای وام ضروری مراجعان در بانک رسالت گذاشته‌ام. طبعا نماینده مجاز به استفاده شخصی نیست، اما بررسی آن تقواسنج می‌خواهد.»

مالک شریعتی نیاسر اخیرا ضمن تشریح آخرین نشست هیات تحقیق و تفحص از حقوق‌های نامتعارف و نجومی، گفته بود: گزارش هیات تحقیق و تفحص از دریافت و پرداخت حقوق‌های نامتعارف و نجومی پس از جمع‌بندی در آخرین جلسه هیات، امروز به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارائه شد. بنابراین کار هیات عملا به پایان رسیده و از این پس کمیسیون برنامه و بودجه باید نظرات خود را بر این گزارش اعمال کرده و گزارش نهایی را برای قرائت در صحن علنی به هیات رئیسه مجلس ارسال کند. احتمالا تا چند هفته آینده این گزارش آماده قرائت در صحن علنی می‌شود. اگرچه طبق آیین‌نامه تا قبل از تصویب در کمیسیون برنامه و بودجه مجاز به بیان جزئیات گزارش نیستیم اما به طور کلی باید گفت پیش بینی می‌شود گزارش هیات تحقیق و تفحص با تغییرات جزئی در کمیسیون برنامه و بودجه به تصویب برسد آنگاه گزارش کامل به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کمیته این بررسی را در دو بخش انجام داده است. بخش نخست آسیب‌شناسی قوانین و مقررات و پیشنهادات برای جلوگیری از خلاء‌ها و نفوذ‌های قانونی بود تا احیانا در سال‌های آینده، مصادیقی مانند حقوق‌های نجومی اتفاق نیافتد. البته خواهش ما از کمیسیون برنامه و بودجه این بود که موضوع فوق را در قالب ماده ۴۵ آیین‌نامه داخلی مجلس به عنوان اصلاح قانون به صحن ارائه یا به صورت اصلاحات در برنامه هفتم در بحث شفافیت نظام پرداخت و حقوق و دستمزد لحاظ کند و برخی مقرراتی که زمینه را برای پرداخت حقوق‌های نجومی فراهم می‌کند حذف شوند که خوشبختانه از این بخش گزارش استقبال شد. بخش دوم گزارش، مصادیق تخلفات بود که براساس آن ما مصادیق را برای کل سال ۱۴۰۰ با در نظر گرفتن متوسط سالانه دریافتی‌ها بررسی کردیم و مبنای آنچه که به عنوان تخلف در نظر گرفتیم دریافت و پرداختی بوده که فراتر از سقف مصوب قانونی برای حقوق و دستمزد هر سال در بودجه سنواتی مصوب می‌شود و بالاتر از آن را به عنوان تخلف از مصادیق این تحقیق و تفحص گزارش کردیم.

با این حال حالا خود رئیس کمیته تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی در افکار عمومی به عنوان دریافت کننده حقوق نجومی معرفی شده است.

 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
1
138
هرچه بگندد نمکش می زنند
وای به روی که بگندد نمک
مسئول تحقیق از حقوق های نجومی خودش حقوق نچومی بگیره.
نمیدونم سریال برره را از روی کارهای اینها ساختند یا اینها دارند از روی سریال کار می کنند؟؟؟؟!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
0
104
صحیح اش همینه، باید هم حقوقش نجومی باشه تا بتونه چشم روی رویت حقوق های نجومی سایرین ببنده
Mohsen
|
France
|
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
1
117
البته شما نمایند شورای نگهبان هستید نه مردم. شورای نگهبان تایید کرده نهایتا فامیل اشناها بهت رای دادند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
3
57
همه كسانى كه در ايران معلم مدارس ابتدايى هستند آخرين نسل معلمان ابتدايى در تاريخ ايران هستند دليلش را از دانشمندان آمريكا به پرسيد .
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
0
85
بالاخره باید خدا دستتون رو کنه دیگه.
هر چند از رو نمیرید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
0
64
البته علاوه بر مبالغ دریافتی از مجلس بر طبق فیش منتشره ، مبلغی را هم از هم پژوهشکده دریافت مینمایند !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
0
82
با سلام نماینده‌ها این همه دفتر ودستک و مشاور وراننده ومحافظ می خواهند چکار ،حقوق خودشون هم زیاده ،مگر چه کار می کنند ،تازه اکثر نماینده‌ها یا کسی را به کار نمی گیرند. تا این حقوق برای خودشون بمونه یا حداکثر از بازنشسته ها وفامیلاشون استفاده می کنند ،تازه مجلس این همه کارمند وموتوری داره برای چی؟!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین