کد خبر: ۸۴۸۶۱۲
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶

بیانیه حزب اعتدال و توسعه در محکومیت آتش زدن قرآن در سوئد

حزب اعتدال و توسعه، ضمن ابراز تاسف از اینگونه اقدامات جاهلانه و خصومت‌آمیز نسبت به جامعه اسلامی از همه حق‌جویان و عدالتخواهان جهان می‌خواهد که اقدام اخیر یک مسلمان‌نمای مزدور در سوئد را که با آتش‌زدن قرآن مجید آتش خشم همه مسلمانان را شعله‌ور نمود، محکوم کرده و از دولت‌های اروپائی می‌خواهد که عاملان این اقدام را به اشد مجازات محکوم نمایند.
بیانیه حزب اعتدال و توسعه در محکومیت آتش زدن قرآن در سوئد
آفتاب‌‌نیوز :

اقدام یک پناهنده عراقی در آتش زدن قرآن کریم در کشور سوئد، انتقاد گسترده مسلمانان در سراسر جهان را در پی داشته است. سازمان ملل و بسیاری دیگر از چهره‌ها و مقامات کشورهای غیرمسلمان نیز این اقدام را محکوم کرده‌اند.

در ایران نیز بسیاری از احزاب و جریانات و شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و ... اقدام این تبعه عراقی را محکوم کرده‌اند. حزب اعتدال و توسعه نیز در بیانیه‌ای توهین به قرآن در سوئد را محکوم کرده است.

بیانیه حزب اعتدال و توسعه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

"وننزّل من القران ماهو شفاء و رحمة للمؤمنین و لایزید الظالمین الا خسارا "

انتشار خبر آتش زدن قرآن کریم در سوئد موجب خشم و نفرت مسلمانان سراسر جهان گردید و قلب دو میلیارد مسلمان را جریحه‌دار نمود. این نخستین باری نیست که عوامل دست‌نشانده صهیونیسم به حرمت‌شکنی کتاب آسمانی و مقدس مسلمانان مبادرت می‌ورزند و متاسفانه دولت‌های اروپائی نیز به بهانه حمایت از آزادی بیان، میدان را برای ترکتازی گروه‌های افراطی و هتک قرآن مجید باز گذاشته و با بی‌تفاوتی از کنار اینگونه اقدامات ستیزه‌جویانه و جنون‌آمیز می‌گذرند.

بدیهی است هتک حرمت کتب آسمانی و مقدسات ادیان الهی جز ایجاد کینه در بین طرفداران آنان ثمره‌ای نخواهد داشت و بی‌پایه بودن شعار‌های دروغین دفاع از آزادی را برای جوامع بشری برملا خواهد کرد.

عوامل مزدور صهیونیسم که بذر نفاق و کینه‌توزی را در کشور‌های اروپائی علیه مسلمانان کاشته و بر طبل اسلام‌ستیزی می‌کوبند بدون شک جز نفرت و انتقام‌جوئی درو نخواهند کرد.

حزب اعتدال و توسعه، ضمن ابراز تاسف از اینگونه اقدامات جاهلانه و خصومت‌آمیز نسبت به جامعه اسلامی از همه حق‌جویان و عدالتخواهان جهان می‌خواهد که اقدام اخیر یک مسلمان‌نمای مزدور در سوئد را که با آتش‌زدن قرآن مجید آتش خشم همه مسلمانان را شعله‌ور نمود، محکوم کرده و از دولت‌های اروپائی بخواهند که عاملان این اقدام را به اشد مجازات محکوم نمایند.

سعادت و نیکبختی جامعه بشری تنها در سایه همزیستی صلح‌آمیز همه پیروان ادیان الهی تحقق خواهد یافت و انتظار می‌رود دستگاه‌های مسئول در جمهوری اسلامی ایران در تعامل نزدیک با سایر کشور‌های اسلامی، ضمن پیگیری موضوع در مجامع بین‌المللی مانع تکرار اینگونه وقایع اندوهبار شوند.

حزب اعتدال و توسعه

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین