حجت الاسلام کاظم صدیقی روز یکشنبه در پنجمین جلسه تبیینی و بصیرتی شورای اداری آذربایجان شرقی اظهار کرد: علی (ع) در ابعاد مدیریتی، سیاسی، حکمرانی، تربیتی، آموزشی و مساله امامت، الگویی کامل هستند پیامبر اسلام (ص) نیز در این زمینه الگو بودند، اما دوره پیامبر اکرم (ص) دوره تاسیس اسلام بود و سازندگی در دوره امام علی (ع) آغاز شد. امام کسی است که آمده تا ما را در دنیا با سبکی از زندگی آشنا سازد یا مهارتی را بیاموزد تا این زندگی دنیوی ما آباد و مرتبط با بهشت شود.
صدیقی افزود: یکی از مسائلی که قرآن در مورد امام علی (ع) تصریح شده این است که علی (ع) امید مومنان و یاس کافران است و ایمان و امید در گروه امامت و ولایت است.
وی با بیان اینکه زمامدار فاسد و خودفروخته نمیتواند تمدن ایجاد کند، گفت: این زمامدار الهی است که میتواند تمدن ساز شود و این زمامداران امامی هستند که دغدغه زندگی دنیوی و اخروی افراد را دارند.
امام جمعه موقت تهران به برکات ولایت امیر المومنین (ع) اشاره کرد و افزود: چیزی که موجب رضایت جانان از ما میشود همین ولایت امیر المومنین (ع) است، ولایت جهت زندگی است و مجموعهای از حرکات جامعه اسلامی است، زمانی که امامت را منها کنیم قبله برداشته میشود و انسان بی جهت و بی هدف میشود.
صدیقی ادامه داد: پرچمی که پیامبر در غدیر دست امام علی ع داد همان حکمرانی امامت و ولایت بود و در واقع دهه امامت همان دهه بصیرت است. در حکمرانی امامت، بین امامت و امت فاصله نیست و نوع پسندیده حکمرانی از جانب خداست، امامت علی ع انتصابی مستقیم از سوی خدا بود و ولایت فقیه نیز به طور غیرمستقیم انتصاب شده اند.
وی اضافه کرد: مردم ایران اسلامی، پس از انقلاب پرچم غدیر را که همان پرچم حقیقت است برافراشته نگه داشته اند و به رغم همه مشکلات و گرانی هاف نیرویی هست که این مشکلات را دفع میکند و در واقع مردم ایران از مردم زمان ظهور امام زمان عج بالاترند، زیرا ندیده، زیر پرچم جمع شده اند.
وی تاکید کرد: همه نوکران امام زمانیم، عاشقانه خدمت کنید و خسته نشوید و به فرموده امام راحل، پرچم این انقلاب را به صاحب اصلی آن امام زمان عج تحویل دهید.
دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر با بیان اینکه عشق به علی عشق به شخص نبوده بلکه عشق به خداست، گفت: مفهوم امامت و ولایت در بعد عرفانی، این است که امام آینه خداست همه از خداییم و به سوی او در روانیم و، چون با خدا بودیم در وجودمان محبت خدا جاری است و مردم با دیدن بشری که همه صفات الهی دارد خدا را در آینه او دیده باشند و به کمال و جمال مطلق الهی عاشق شوند.
صدیقی بیان کرد: امام حقیقتی دارد که دیگران فاقد آن هستند که برای ما ناشناخته است و خداوند امامت را قرار داده تا تشنگان کمال مطلق از طریق او به وی وصل شوند و انسان با اتصال به خدا، از هیچ به همه چیز میشود و میفهمد که همه چیز غیر از خدا، سراب است. اگر انسان به دنبال هستی است که کمالات جلوه اصلی خداست تنها راهش عاشق شدن به امام و ولایت است که همان عشق به معرفت است و این عشق مبدا اطاعت است. انسان نباید به جایی دل بدهد که زودگذر و فریبنده باشد جمال دنیوی زودگذر است باید به علی ع عشق بورزد، زیرا که علی آینه خداست و یک شیعه باید دایم مرور کند و به این اکسیر دست یابد و دل به علی دهد و خود را در دامن او بیاندازد.