کد خبر: ۸۴۹۱۲۶
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲
کامران فلاحتی، کارشناس سیاسی:

حضور منافقین در آلبانی می‌تواند برای کشور‌های اروپایی خطرناک باشد

به عقیده یک کارشناس سیاسی، حضور منافقین در آلبانی می‌تواند برای کشور‌های اروپایی هم خطرناک باشند.
حضور منافقین در آلبانی می‌تواند برای کشور‌های اروپایی خطرناک باشد
آفتاب‌‌نیوز :

به عقیده یک کارشناس سیاسی حمله پلیس آلبانی به مقر مجاهدین باعث می‌شود اعضای این سازمان در داخل کشور احساس ناامنی کنند و فعالیت های این گروه دچار مشکل شود.

به گزارش صبح نو، مهم‌ترین بخش‌های گفتگوی کامران فلاحتی را در ادامه می‌خوانید:

در یازدهم تیرماه اطلاعیه‌ای از سمت وزارت اطلاعات منتشر می‌شود که در آن صراحتا اعلام می‌کند چند هسته عملیاتی که در ایران دست به اقدامات ایذایی می‌زدند یا در تدارک انجام آن بودند، به‌خصوص برای ایام خردادماه که اقدامات تروریستی انجام دهند، توطئه آنها خنثی شده است.

مانند یک هسته تروریستی که در تهران قرار بود عملیات تروریستی علیه یک دستگاه انجام دهد، ولی در بزنگاه، شناسایی و حتی خانه تیمی آنها متلاشی می‌شود. این نشان از دست برتر اطلاعاتی کشورمان دارد که تمام این تدارکات پیچیده منافقین را رصد و شناسایی کرده بودند.

در همین بیانیه، وزارت اطلاعات اعلام می‌کند که این‌ها از طریق سرپل‌هایی با منافقین آلبانی در ارتباط هستند،  وقتی از عبارت آلبانی در این بیانیه استفاده می‌کنند، معلوم است که تحقیقات‌شان مشخص شده که این تروریست‌ها ارتباطاتی مستقیم با آلبانی داشته‌اند.

نکته دیگر اینکه درست است که منافقین مستقر در آلبانی یا دیگر نقاط دنیا هستند، این‌ها برای رسیدن به اهداف پلید دشمنان جمهوری اسلامی، اقداماتی هم در طول این سال‌ها انجام داده‌اند.

اما آنچه که یک مقدار قضیه را متفاوت‌تر می‌کند، این است که در کنار آن اقدامات خصمانه تروریستی علیه جمهوری اسلامی ایران، دست به اقداماتی علیه سیاست‌ها و منافع کشورهای غربی هم می‌زدند، ساده‌ترین این نوع مواجهه را می‌توان در جریان‌سازی رسانه‌ای یا سرقت اطلاعات و دستگاه‌های شنودشان دید که برای سیاستمداران و دستگاه‌های اروپایی هم خطرناک بوده است، چون عملیات پیچیده امنیتی اطلاعاتی است، خیلی جزئیات این‌گونه اقدامات را نمی‌شود متوجه شد.

 از شواهد آن می‌توان دریافت که اروپایی‌ها زمانی که احساس خطر کنند، آن هم از مجموعه‌ای که تحت حمایت خودشان است، مطمئنا آن را تحمل نمی‌کنند. غربی‌ها بحث امنیت خودشان در اولویت است و بعد از آن است که اقدامات ایذایی علیه دیگر کشورها را انجام می‌دهند.

 از آنجایی که دستگاه اطلاعاتی ایران، اشراف بیشتری به فعالیت منافقین دارد و توانسته است اقدامات تحریک‌آمیز یا خطرناک منافقین را برای اروپایی‌ها گوشزد کند، باید بپذیریم که سازمان منافقین در طی سال‌های اخیر به واسطه منفور بودن و نداشتن پایگاه اجتماعی، به فعالیت بازنمایی سازمان خودش روی آورده است.

منافقین مستقیما در یک کانال تلگرامی یک محتوایی تولید نمی‌کنند که بالای آن پرچم منافقین زده باشد، چون به علت نفرت عمومی از منافقین، طبیعتا دافعه ایجاد می‌کند و افراد به سمتش گرایش پیدا نمی‌کنند.

در موضوعاتی دیگر افرادی را یارگیری یا عضوگیری می‌کند، طبعا این یارگیری آنها، نیروهایی به همراه دارند که به صورت پنهان در داخل کشور فعالند و به عنوان سرشبکه در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند و در بزنگاه‌ها، مسئولیت هدایت افراد داخلی کشور را عهده‌دار می‌شوند.

کار شبکه منافقین، مستلزم این است که سرپل‌هایی را در داخل ایران داشته باشند و برای این امر، اقدام به یارگیری یا عضوگیری می‌کنند.

بیش از آن چیزی که فکر کنیم، الان منافقین به گوشه رینگ برده شده‌اند. بخش زیادی از آشوب‌های سال گذشته و ماه‌ها یا هفته‌های اخیر که تدارک دیده بودند، به واسطه فعالیت خصمانه سازمان منافقین از آلبانی صورت گرفته بود که در حوزه جنگ نرم و عملیات‌های ایذایی در اماکن عمومی در داخل کشور دیده شد.

الان پلیس آلبانی در ورودی کمپ منافقین مستقر است و این‌گونه بگویم کسانی که در دل دیوارها و ساختمان‌هایی هستند که از آنها محافظت می‌شود و  تمام ورود و خروجی آنها  در آلبانی بازرسی می‌شود، دیگر امنیت ندارند و حتی پلیس آلبانی برای بار سوم وارد کمپ آنها شده است.

گفته می‌شود مریم رجوی در آنجا حضور داشته و پنهان شده است و از ترس‌ به فرانسه پناهنده شده، این یک انظاری را به خائنین می‌دهد که شما در هاله امن نیستید.
این اقدام یک پیام هم به خائنین می‌دهد که در هاله امن نیستید. همه کسانی که به‌نوعی علیه جمهوری اسلامی مشارکت داشته باشند، به هر شکلی، چه در اقدامات مسلحانه یا اقدامات تروریستی یا شبکه‌سازی و تجهیز یا ترغیب، دیگر حاشیه امن ندارند، چه در داخل یا خارج از کشور ایران باشند، چون با این اطلاعاتی که الان رسیده است، دیگر به راحتی ضربه‌پذیر می‌شوند.

وقتی خبر یا سازمان شناسایی شود، ضربه‌پذیر می‌شود. با این اطلاعاتی که در اختیار ایران قرار گرفته، منافقین ضعیف‌تر از گذشته خواهند شد و بسیار آسیب‌پذیرتر هستند، چون کشور ما آن نقاط کور امنیتی را با این سرورها و آن ارتباطات و اطلاعات کامل خواهد کرد.

در هفته‌ها و ماه‌های آینده خبرهایی به گوش خواهد رسید مبنی بر استرداد بخشی از این مجرمین، تروریست‌ها و شناسایی آنها. هر دشمنی که روبه‌روی ایران و جمهوری اسلامی بایستد، در حاشیه امنیت نیست، مسیح علی‌نژاد نسبت به این اتفاقات چیزی نیست، رؤسای آنها مانند ترامپ هم دستگیر می‌شوند، حتی اگر در گارد امنیتی چندلایه باشند، ولو چند سال طول بکشد، در بزنگاهی در دستان عدالت جمهوری اسلامی ایران گرفتار می‌شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین