کد خبر: ۸۴۹۳۵
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۸

سفره «هفت‌سین» شبکه سحر برای آذری‌زبانان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مجموعه برنامه «هفت‌سین» ویژه نوروز 88 مخاطبان آذری زبان، در سیمای آذری شبکه جهانی سحر تهیه می‌شود.

به گزارش سرویس هنر آفتاب، «رامین بیانی» تهیه‌کننده «هفت‌سین» در توضیح این خبر افزود: «با توجه به آنکه بر اساس مستندات موجود، ردپای موضوع نوروز فلسفه و آداب آن و … در آموزه‌های دینی اسلامی و در فرهنگ ایرانی قابل پیگیری و مداقه است، مجموعه برنامه «هفت‌سین» در 13 قسمت 20 دقیقه‌ای درصدد است تا از دریچه نگاه ایرانی- اسلامی به نوروز و آداب و رسوم آن بپردازد».

«بیانی» در ادامه به آیتم‌های متنوع «هفت‌سین» اشاره کرد و گفت: «در بخشی از برنامه برای ارائه حال و هوای نوروزی، راوی برنامه به ارائه داستان‌های جذاب و شنیدنی به صورت خاطرات نوروزی خواهد پرداخت. «بر بال‌های بهاری» نام بخش دیگری از برنامه است که به متون مختلف ادبی پیرامون بهار اختصاص دارد. همچنین در بخش دیگری با حضور تعدادی از شعرای آذری در استودیوی برنامه، اشعار زیبا و جذابی در رابطه با بهار و تحولات زیبای طبیعت در این فصل از سال قرائت خواهد شد».

تهیه‌کننده «هفت‌سین» همچنین افزود: «آداب و سنن نوروز نیز عنوان آیتم دیگری از برنامه است که در این بخش از برنامه، استاد «جابر عناصری» با مدنظر قراردادن مستندات تاریخی، به بررسی و بازگویی آداب و سنن اصیل نوروزی در ایران خواهد پرداخت ضمن آنکه از متخصصان و کارشناسان مختلف در زمینه‌های روانشناسی، جامعه‌شناسی و اخلاق دعوت به عمل آمده تا حسب محورهای برنامه، از زوایا و ابعاد مختلف به بررسی نوروز و دامنه تأثیر‌گذاری آن در زندگی افراد و جامعه بپردازند همچنین برای ثبت وضبط نظرات و پیام‌های نوروزی، گزارشگر برنامه به میان مردم شهرهای تبریز، میانه، اردبیل، سراب و... خواهد رفت تا به ارائه گزارشی زیبا پیرامون بهار از این شهرها بپردازد. اجرای سرودها و ترانه‌های آذری در وصف بهار بوسیله خواننده‌های آذری زبان از دیگر بخش‌های جذاب و دیدنی این برنامه است».

گفتنی است تصویربرداری مجموعه برنامه «هفت‌سین» در اماکن مختلفی همچون موزه قاجار، موزه مشروطه، خانه صرافلار و پارک ائل‌گلی و بازار شهر تبریز صورت خواهد گرفت و «رامین بیانی» علاوه بر تهیه‌کنندگی، کارگردانی و تدوین این ویژه برنامه نوروزی را نیز برعهده خواهد داشت.

سایر عوامل تهیه این برنامه عبارتند از: «نویسندگان: آنیتا دارستانی فراهانی و بهنام وثوقی‌آذر، مجری: اروجعلی‌پور، راوی و مشاور محتوایی: مهدی حسین‌زاده، مشاور هنری: مصطفی محمودی، مترجم: علی احمدی‌آده، طراح صحنه و دکور: مهرداد رخساریه، تصویربرداران: مسعود واعظی و علیرضا بابایی، برنامه‌ریز و هماهنگی شهرستان‌ها: مجید حسن‌زاده و دستیار تهیه شهرستان‌ها: صادق اسدزاده.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین