کد خبر: ۸۴۹۵۵۲
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹

شکایت توییتر از صورت‌حساب ۹۰ میلیون دلاری!

وکلای ایلان ماسک از شرکت حقوقی نماینده توییتر در هنگامی که ماسک سال گذشته به دنبال خرید و خصوصی کردن این شرکت بود، شکایت کرده و مدعی شدند این شرکت برای کار خود، هزینه بیش از حدی مطالبه کرده است.
شکایت توییتر از صورت‌حساب ۹۰ میلیون دلاری!
آفتاب‌‌نیوز :

شکایت شرکت ایکس کورپ ایلان ماسک که مالک توییتر است، در دادگاه عالی کالیفرنیا در سانفرانسیسکو تنظیم شد. ماسک شرکت واچ‌تل را متهم کرده است با پذیرش هزینه موفق نهایی شدن قرارداد خرید توییتر در ۲۷ اکتبر سال ۲۰۲۲ توسط مدیران توییتر که از این شرکت رفتنی شده بودند، از توییتر سوءاستفاده کرده است.

در این شکایت آمده است شرکت "واچ‌تل، لیپتون، روزن و کاتس" که شرکت قبلی توییتر پیش از خریداری شدن آن توسط ماسک بود، صورتحساب حقوقی لحظه آخری ۹۰ میلیون دلاری داده است.

شرکت واچ‌تل پس از این که ماسک، پیشنهاد اولیه برای خرید توییتر به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار را مورد مذاکره مجدد قرار داد، نماینده حقوقی توییتر شد. این شرکت حقوقی به نهایی شدن قرارداد در نوامبر سال ۲۰۲۲ کمک کرد و ۹۰ میلیون دلار برای نهایی کردن این معامله که قیمت بسیار بالاتری نسبت به ارزش بازار توییتر داشت، مطالبه کرد.

شرکت ایکس کورپ که شرکت هولدینگ توییتر است، به دنبال پس گرفتن هرگونه هزینه اضافی و هزینه وکلای مربوط به هزینه دادرسی است. شرکت "رید کالینز اند تسای"، نماینده شرکت ماسک است.

برای نخستین بار نیست که ماسک تلاش کرده است مانع پرداخت صورتحساب فروشندگان توییتر شود. پس از این که ماسک، توییتر را خریداری کرد با ۱۳ میلیارد دلار بدهی مواجه شد و از این شرکت برای عدم پرداخت هزینه‌ها، ۲۶ دفعه شکایت شده است. توییتر پرداخت اجاره دفتر مرکزی خود در سانفرانسیسکو را متوقف کرده و حاضر نشده است برای استفاده از زیرساخت ابری گوگل، به این شرکت، پول پرداخت کند.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، ماسک پیش از پیشنهاد اولیه برای خرید توییتر به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار، تلاش کرد این قرارداد را برهم بزند. تلاش ماسک برای کنار کشیدن از این قرارداد، بسیارغیرمعمول و ناموفق بود. وی پس از موافقت با قرارداد اولیه، مدعی شده بود این شرکت موفق نشده است آمار حساب‌های جعلی و ربات‌ها را در این پلتفرم، به درستی فاش کند. توییتر از ماسک برای عدم پایبندی به تعهدش در قبال سهامداران این شرکت شکایت کرد و ماسک پس از شکایت حقوقی توییتر در نهایت، این شرکت شبکه اجتماعی را به مبلغ توافق شده، خریداری کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین