کد خبر: ۸۵۰۱۵
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۸

حماس: فتح با Google Earth برای اسرائیل جاسوسی می‌کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، روز دوشنبه فتح را متهم کرد در جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه با استفاده از برنامه «گوگل اِرث» (Google Earth)، برای این رژیم جاسوسی کرده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، «ایهاب الغصین» (Ihab al-Ghossein)، سخنگوی وزارت کشور حماس در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: «افسران و اعضای نیروهای امنیتی رام الله به ماموران خود در غزه دستور داده بودند تحرکات جنبش مقاومت را تحت نظر داشته باشند».

وی خاطر نشان کرد: «اطلاعات جمع آوری شده ابتدا به مقامات حکومت خودگردان در رام الله سپس به رژیم صهیونیستی انتقال می‌یافت. اسرائیل نیز بر اساس این اطلاعات که قبل و در جریان جنگ در نوار غزه جمع آوری شده بود، اهداف مورد نظر خود را مورد حمله قرار می‌دادند».

در این کنفرانس نوارهای ویدئویی از اعترافات چند نفر که گفته می‌شود اعضای فتح هستند، به نمایش گذاشته شد.

«ابو عبدالله»، رئیس اطلاعات حماس در غزه نیز تاکید کرد: «از نقشه‌های تهیه شده به وسیله برنامه اینترنتی گوگل ارث که به اسرائیل انتقال یافت چندین هدف موقعیت‌یابی شد که مورد حمله هواپیماهای رژیم صهیونیستی قرار گرفت».

وی افزود: «ماموران امنیتی تشکیلات خود گردان با کمک برنامه گوگل ارث نقشه مکان‌یابی مساجد، موسسات و تونل‌ها را پیش از آغاز جنگ تهیه کردند و به مسئولان امنیتی در کرانه باختری فرستادند».

به گفته ابو عبد‌الله، موقعیت مکانی انبار تسلیحات «بیت حانون»، در شمال نوار غزه و نقشه‌های محل سکونت «اسماعیل هنیه»، نخست وزیر دولت قانونی فلسطین، در محله «شاطی»، خانه‌ها، تونل‌ها و موقعیت حماس در اطراف آن به همین شیوه انتقال یافته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین