کد خبر: ۸۵۰۱۶
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۰

کلینتون به خاورمیانه می‌آید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا سوم و چهارم مارس (سیزدهم و چهاردهم اسفند) به کرانه باختری رود اردن و فلسطین اشغالی سفر می‌کند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، صائب عریقات مذاکره کننده ارشد فلسطینی روز دوشنبه با اعلام ابن خبر گفت: «کلینتون پس از شرکت در کنفرانس بین‌المللی کشورهای کمک کننده به غزه که دوم مارس (دوازدهم اسفند) در مصر برگزار می‌شود برای دیدار با مقامات فلسطینی به کرانه باختری رود اردن و سپس به اسرائیل سفر خواهد کرد».

عریقات افزود: «کلینتون پیش از سفر جرج میچل فرستاده آمریکا به خاورمیانه و گفتگوی وی با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در بیست و هفتم فوریه (نهم اسفند) به کرانه باختری سفر می‌کند».

وی خاطر نشان کرد: «مذاکرات ما با میچل و کلینتون حول محور برنامه آینده دولت جدید اسرائیل و اینکه آیا این رژیم توافق نامه‌های پیشین را رعایت خواهد کرد یا خیر صورت می‌گیرد».

به گفته عریقات، محمود عباس در دیدار خود با کلینتون بر این مسئله تاکید خواهد داشت که اگر دولت اسرائیل این نکات را رعایت نکند، به عنوان یک شریک مناسب در مذاکرات صلح خاورمیانه محسوب نخواهد شد.

عریقات گفت: «عباس از جمهوری چک به عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا خواسته است اگر دولت جدید اسرائیل از رعایت شرایط فرایند صلح سر باز زند، تحریم‌هایی علیه این رژیم، همانند تحریم‌هایی که در زمان قدرت گرفتن جنبش حماس علیه فلسطینی‌ها اعمال شد، در نظر گرفته شود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین