کد خبر: ۸۵۰۱۹
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۲

وضعیت قطار شهری اهواز ناامید کننده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: «با توجه به نزدیک بودن پایان سال و وضعیت ناامید کننده پروژه قطار شهری اهواز، از استاندار خوزستان و شهردار اهواز خواستارم پیش از اینکه فرصت‌ها را از دست دهیم، نسبت به تعویض مدیر عامل سازمان قطار شهری و ایجاد تغییرات در سیستم نیروی انسانی این پروژه، اقدام لازم را به عمل آوریم».

به گزارش سرویس اجتماعی آفتاب، سیدحمید حسن‌زاده اظهار داشت: «با همه احترامی که برای مهندس هلاکویی، مدیر عامل قطار شهری اهواز، قایل هستم ولی ایشان به علت کهولت سن، بازنشستگی و بیماری قلبی قادر به هدایت این پروژه بزرگ نیست».

وی افزود: «گزارش پیشرفت پروژه قطار شهری اهواز به هیج وجه قابل قبول نیست و لازم است ضمن تغییر در حوزه مدیریت قطار شهری، بخش‌هایی از کار نیز به پیمانکاران جدید واگذار شود».

حسن‌زاده با تصریح اینکه شرکت کیسون در اجرای پروژه قطار شهری اهواز ناتوان است، خاطرنشان کرد: «با توجه به ناتوانی شرکت کیسون در راه‌اندازی عملیات اجرایی ایستگاه‌های جدید و کندی کار در ایستگاه‌های قدیم، پیشنهاد می‌کنیم که 2 بخش از پروژه شامل مسیر زرگان تا ایستگاه فرودگاه و مسیر فلکه دانشگاه به ایستگاه بیمارستان بقایی در قالب 2 پروژه مجزا به پیمانکاران جدید واگذار شود».

وی گفت: «طبق برنامه‌ زمان بندی، پروژه قطار شهری اهواز در سال 87 باید 200 میلیارد تومان اعتبار جذب می‌کرد که متاسفانه تنها 80 میلیارد تومان اعتبار در سال جاری برای این پروژه در نظر گرفته شده و با روند کنونی این مبلغ نیز به صورت کامل جذب نخواهد شد».

رییس شورای اسلامی شهر اهواز یادآور شد: «عدم جذب بودجه در برنامه‌ریزی سال آینده این پروژه نیز موثر خواهد بود».

وی تصریح کرد: «به عنوان رییس شورای شهر و عضو شورای سازمان قطار شهری اهواز، نگرانی خود را از روند این پروژه اعلام می‌کنم و در صورت عدم تحقق اهداف این پروژه، به ناچار گزارش واقعی وضعیت پروژه قطار شهری را به اطلاع شهروندان می‌رسانم».

حسن‌زاده عنوان کرد: «متاسفانه برغم این که پیمانکار پروژه قطار شهری قول داده بود که سرعت بیشتری به پروژه بدهد، تنها تغییراتی که مشاهده شد اخراج نیروهای متخصص بومی و جایگزین کردن نیروهای غیر قومی به جای آنان و واگذاری کار به پیمانکاران غیر بومی بوده است».



وی بیان کرد: «وضعیت کارگاه مرکزی قطار شهری نیز مطلوب نیست و بهتر است مسوولان به این مساله توجه کنند. اخیرا در سایت مرکزی شرکت کیسون اتفاقاتی رخ داده که زیبنده شهر شهیدپرور اهواز نیست و به مسوولان این شرکت تذکر می‌دهم که در محیط کارگاهی شئون کاری را رعایت کنند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۶
0
0
با سلام پروژه در حال تعطيل مي‌باشد. 50% از نيروها اخراج شدند و دستگاه‌هاي حفاري هم تا سال 90 ترخيص نمي‌شوند.

خداحافظ قطار شهري
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین