کد خبر: ۸۵۰۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۸
پس از پخش یک گزارش در مورد تنبیه یک دانش آموز از تلویزیون کرمان روی داد

اعتراض معلمان كرمانی به صداوسيمای مركز كرمان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تعدادی از معلمان شهر کرمان در حال امضای طوماری هستند که در آن از واحد خبر صدا و سیمای مرکز کرمان انتقاد شده است. دراین طومار، معلمان شهرکرمان به پخش مشروح خبری درخصوص تنبیه یک دانش‌آموز توسط یک معلم اعتراض کرده‌اند. 

به گزارش خبرنگار آفتاب در کرمان، در این نامه که خطاب به احمد فتحی رئیس سازمان آموزش و پرورش استان کرمان نوشته شده است از وی درخواست شده است مراتب اعتراض شدید معلمان در این باره به مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان رسانده شود. 

امضاکنندگان طومار با اشاره به اینکه رسیدگی به تنبیه بدنی یک دانش‌آموز از مراجع ذیصلاح در آموزش و پرورش در حال پیگیری است بزرگنمایی این موضوع را در بخش‌های خبری صدا و سیمای کرمان، غیرمنصفانه و همراه با توهین به همه معلمان دانسته‌اند. 

یکی از امضاکنندگان طومار با اشاره به اینکه پس از پخش خبر از اخبار شبانگاهی روز جمعه شبکه پنج سیمای کرمان حالت بدی به او دست داده است،گفت: «هزار و یک اتفاق و صدها قانون‌شکنی در گوشه گوشه این استان پهناور می‌افتد اما صدا و سیمای مرکز کرمان از کنار آنها به راحتی می‌گذرد درحالیکه با پخش چنین خبری بدون پرداختن به زمینه‌ها و مسائل پیش از اتفاق و دخیل در آن،حقوق همه معلمان و فرهنگیان را نادیده گرفت و پایمال کرد». 

وی که نخواست نامش در گزارش آورده شود از آنچه آن را نظارت ناکافی و نبود تخصص در انتخاب اخبار نامید انتقاد کرد و خواستار واکنش جدی سازمان آموزش و پرورش استان کرمان در این خصوص شد. 

معلم دیگری هم گفت: «انعکاس چنین رویداهای نادری از رسانه ملی تاثیرات غیرقابل کنترلی در جامعه دارد».

زینلی بابیان اینکه آموزش وپرورش خود به شایستگی به موضوع رسیدگی می‌کند انعکاس خبر را در این برهه زمانی که موضوع در حال بررسی است زودهنگام و احساسی توصیف کرد. 

موسی اکبری از دبیران شهرکرمان نیز با اشاره به تکریم معلمان درجامعه از صدا و سیمای استان کرمان خواست در انتخاب اخبار و نوع اعلام آنها به رعایت جایگاه اقشارمختلف جامعه توجه شود. وی اظهارداشت: «با انتشارخبری اینچنین ازسوی بسیاری از افراد این کار به همه معلمان تعمیم داده می‌شود و به شخصیت وحرمت فرهنگیان لطمه وارد می‌شود». 

با توجه به تعطیلی مدارس در روز چهارشنبه این طومار در روزهای آغازین هفته آینده به امضای تعدادبیشتری از فرهنگیان شهرکرمان می‌رسد و برای رسیدگی به سازمان آموزش و پرورش استان کرمان ارسال می‌گردد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۸۷/۱۲/۰۷
1
2
معلمين عرضه رويارويي با صدا و سيما را ندارند.
معلم بدبخت هميشه تو سري خور است.
ناشناس
|
-
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۸۷/۱۲/۰۷
0
3
صداوسيماي كرمان و مركز بجاي سر زير برف كردن و حمايت بي جهت از دولت و مصلحت انديشي نابود كننده اگه مردانگي داشتند خبر اعتصاب و تحصن سراسري معلمهارو كه همه كشور و دنيا فهميدند پخش مي كرد تا لااقل مسئولين كمي به خود بيان و كمي هم به فكر حيثيت فرهنگيان و هويت بر باد رفته دانش آموزان اين مرزو بوم باشند ... صد حيف وتاسف
ناشناس
|
-
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۸۷/۱۲/۰۷
2
1
هر چیزی به جای خودش. چنین مسایلی باید مطرح شوند و حتی بزرگنمایی شوند و معلم خطاکار باید شدیدا مجازات شود. در همه جای دنیا چنین چیزهایی را واقعا بزرگ می کنند تا دستگاه قضایی با حساسیت بیشتری به موضوع رسیدگی کند. بچه ی بی پناه و مادر و پدرش که دستشان به جایی بند نیست تا حقشان را از این دستگاه عریض و طویل اداری بگیرند. معلم ها هم به جای این که در این شرایط از همکار خطاکارشان پشتیبانی بی جا بکنند بهتر است بدانند تنبیه یک معلم قانون شکن بی احترامی به همه ی معلم ها نیست. اتفاقا این کار باعث می شود که حساب آن یک نفر از بقیه ی معلم های پاک و زحمت کش جدا بشود.
ناشناس
|
-
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۸۷/۱۲/۰۷
0
1
به نام خدا

باسلام واحترام

تضعيف منزلت و جايگاه معلم و علم در كشور برابر است با نابودي تمام ارزش هاي سياسي ُ فرهنگي ُ اجتماعي واخلاقي و .....

نمي دانم چقدر بايد زمان بگذارد و چه تعداد از معلمين و دانش آموزان مابايد فدا شوند تا مسپولين انديشه كنند و چاره اي بيانديشند . به اميد روزهايي روشن و سربلند براي كشور عزيزمان ايران.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
0
0
ای کاش درزمان ما ازتنبیه بدنی دانش آموزان جلوگیری میکردند. وقتی معلم عقده ای باتسمه پروانه به جون بچه می افتاد. خیلی ها ازترس مدرسه را رها کردند. کسی نبود بگه اخه مگربچه چقدر توان کتک خوردن داره تا 30 ضربه شلاق کف دست بچه بیگناه میزدند .... .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین