کد خبر: ۸۵۰۴۵
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۹

بازدید خبرنگاران از نیروگاه بوشهر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دهها خبرنگار داخلی و خارجی صبح امروز از بخشهای مختلف نیروگاه بوشهر بازدید کردند. 

به گزارش سرویس هسته‌ای آفتاب، صبح امروز بازدید ده‌ها خبرنگار و تصویر بردار داخلی و خارجی از نیروگاه در دست تکمیل بوشهر در حالی انجام شد که قرار است تا ساعاتی دیگر این نیروگاه وارد مرحله پیش راه‌اندازی شود.

سرگئی کرینکو، رئیس «روس اتم» نیز که بامداد امروز وارد ایران شد در مراسم پیش راه‌اندازی نیروگاه اتمی بوشهر حضور خواهد یافت.

همچنین  رضا آقازاده  رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران به همراه کرینکو بعد از ظهر امروز در یک کنفرانس خبری زمان قطعی راه‌اندازی این نیروگاه را که تاکنون بارها به تعوی افتاده است، اعلام خواهند کرد.

ساخت نیروگاه اتمی بوشهر سال 1974 میلادی توسط شرکت آلمانی زیمنس آغازشد، اما با پیروزی انقلاب اسلامی ایران این شرکت از ادامه کار خودداری کرد. در ژانویه 1995 طبق موافقتنامه جامع همکاری‌های هسته‌ای تهران و مسکو ، شرکت روسی «اتم استروی اکسپورت» بازسازی و راه‌اندازی این نیروگاه را عهده‌دار شد. در همان زمان طبق برنامه مقرر شد این نیروگاه در ژوئن 1999 راه‌اندازی شود که تا کنون به بهانه‌های مختلف به تعویق افتاده است.

کرینکو در روزهای اخیر، عرضه سوخت هسته‌ای از روسیه برای نیروگاه بوشهر درسال 2008 را تاکیدی آشکار بر تغییر ناپذیر بودن و جدیت روسیه در راه‌اندازی اولین نیروگاه اتمی ایران خوانده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین