کد خبر: ۸۵۰۶۵۳
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱

هواشناس ۲۳ تیر ۱۴۰۲/ بارش پراکنده و گردوخاک در استان‌ها

کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام بارش پراکنده در استان های ساحلی خزر، از گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در شرق، جنوب غرب و استان های تهران، قم، اصفهان و مرکزی خبر داد.
هواشناس ۲۳ تیر ۱۴۰۲/ بارش پراکنده و گردوخاک در استان‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

«کبری رفیعی» وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آینده تشریح کرد و گفت: در ۲۴ ساعت آینده بارش پراکنده برای استان‌های ساحلی خزر و بلندی‌های البرز مرکزی و روز شنبه رگبار پراکنده و رعد و برق در بلندی های البرز مرکزی و شمال آذربایجان های شرقی و غربی و اردبیل پیش بینی شده است.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه‌داد: یکشنبه و دوشنبه با توجه به نفوذ جریان‌های خنک شمالی در نوار شمالی کشور، بارش ها به شکل رگبار و رعد و برق آغاز خواهد شد. سه‌شنبه بارش‌ها در سواحل دریای خزر و شمال شرق تداوم دارد.

وی از وزش باد شدید در برخی مناطق کشور خبر داد و افزود: امروز در نیمه شرقی، جنوب غرب و بخش هایی از استان‌های قم، مرکزی، اصفهان و تهران در برخی از ساعت ها وزش باد شدید است و سبب گرد و خاک می‌شود.

به گفته رفیعی، امروز آب های دریای خزر مواج و متلاطم می شود و در پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج پیش بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: آسمان تهران امروز صاف است و در ساعت های بعد از ظهر افزایش وزش باد و گرد و خاک دارد. بیشینه دمای پایتخت ۳۸ و کمینه دما ۲۵ درجه ثبت شد.

وی خاطرنشان‌کرد: امروز خنک‌ترین مرکز استان، شهرکرد با دمای کمینه ۱۲ درجه خواهد بود و روز گذشته گرمترین مرکز استان در اهواز با دمای ۴۹ درجه بالای صفر به ثبت رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین