کد خبر: ۸۵۰۶۷
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۰:۰۰

سریال‌های تلویزیونی نوروز 88

مدیری با «مرد دوهزار چهره» میهمان نوروزی خانه‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: باز هم نوروزی دیگر که این بار قرار است محملی باشد برای رقابت مجموعه سازانی چون حسن فتحی، شاهد احمدلو، مهران مدیری و سعید آقاخانی که در این میان قطعا رقابت میان مدیری و فتحی با توجه به آثاری که پیش از این تولید کرده‌اند، دیدنی‌تر خواهد بود.

به گزارش سرویس هنری افتاب، شبکه اول سیما که سال گذشته ساخت سریال نوروزی خود را به سیروس مقدم واگذار کرده بود، امسال نیز تصمیم داشت برای دومین سال متوالی این مهم را به او محول کند. اما در آخرین روزها مقدم برای ساخت این مجموعه با گروه فیلم و سریال شبکه یک به توافق نرسید و همین موجب شد تا آن‌ها به فکر جایگزینی برای مقدم و سریال نوروزی‌شان بیفتند، به همین منظور از حسن فتحی دعوت به عمل آمد تا ساخت سریال نوروزی شبکه اول را بر عهده بگیرد. او که پیش از این در سال 1380 سریال نوروزی «شب دهم» را برای این شبکه ساخته بود و دو سال قبل‌ترهم مجموعه مناسبتی «میوه ممنوعه» را برای شبکه دو کارگردانی کرد که هردو جز پر مخاطب‌ترین سریال‌های آن سال تلویزیون بودند.
 
فتحی برای سریال نوروز امسال از تیم نویسندگان مجموعه میوه ممنوعه متشکل از علیرضا نادری و علیرضا کاظمی‌پور دعوت کرد تا فیلم‌نامه مجموعه نوروزی «اشک‌ها و لبخندها» را بنویسند. با شروع نگارش و آماده شدن چند قسمت، این کارگردان تصویربرداری مجموعه‌اش را از اوایل هفته گذشته در تهران آغاز کرد. این مجموعه تلویزیونی که نام آن تغییر خواهد کرد، در 12 قسمت 45 دقیقه‌ای ساخته می‌شود و بازیگرانی نظیر مهدی هاشمی، گوهر خیراندیش، شهره لرستانی، برزو ارجمند، لیلا اوتادی، هومن برق‌نورد، کیانوش گرامی، مهشاد مخبری و محسن نقیبیان در آن ایفای نقش خواهند کرد.

داستان مجموعه تلویزیونی «اشک‌ها و لبخندها» درباره زنی به نام شمسی است که برای سرو سامان دادن به زندگی پسر خلافکارش، 15 روز از زندان مرخصی می‌گیرد. او پس از آزادی از دختر برادرش، حشمت که یک سینمادار قدیمی است برای پسرش خواستگاری می‌کند. حشمت که جرات نه گفتن به خواهرش را ندارد، برای دست به سر کردن او یک دروغ تازه به شمسی می‌گوید، غافل از این که این دروغ به ظاهرکوچک همه چیز را به هم می‌ریزد...

تولید سریال نوروزی شبکه دو سیما را هم به مانند سال گذشته بر عهده مجید اوجی است. او که سال قبل مجموعه نوروزی شبکه دو را به کارگردانی رامبد جوان تولید کرد و حالا با همکاری شاهد احمدلو در حال تهیه سریال نوروز 88 است. سریال امسال مجید اوجی «ماه عسل» نام داد که باز هم بر اساس فیلم‌نامه‌ایی از همسرش فلورا سام جلوی دوربین رفته است. امیرحسین صدیق، پروانه معصومی، فلورا سام، سعید پورصمیمی به مانند سریال «نشانی» در این مجموعه نیز حضور دارند و راضیه برومند، حسین توشه، یوسف تیموری، افسر اسدی، محمد مطیع، سحر ولد بیگی، کمند امیرسلیمانی، نفیسه روشن، علیرضا اشکان و شاهرخ استخری نیز دیگر نقش آفرینان آن هستند.

در حال حاضر تصویربرداری این پروه در شهرستان رامسر درحال انجام است. «ماه عسل» در 15 قسمت 45 دقیقه‌ای تولید می‌شود و درباره زندگی امیر و شیرین، دختر و پسر جوانی است که قصد دارند با هم ازدواج کنند اما برای آن‌ها موانعی به وجود می‌آید که لحظات تلخ و شیرین را رقم می‌زند. این مجموعه تلویزیونی پس از ساخت سه تله فیلم، نخستین تجربه سریال سازی احمدلو محسوب می‌شود.

شبکه سه سیما نیز برای نوروز امسال ادامه سریال موفق «مرد هزار چهره» را در دست تولید دارد. مهران مدیری در مجموعه جدید خود که آن را به نیمه نزدیک کرده است، این بار«مسعود شصت‌چی» را درگیر پنج موقعیت جدید کرده است که هر موقعیت در سه قسمت به تصویر درخواهد آمد. فیلم‌نامه این مجموعه توسط محراب قاسم‌خانی، امیر مهدی ژوله و خشایار الوند به نگارش در می‌آید. سریال «مرد دوهزار چهره» در 15 قسمت 45 دقیقه‌ای ساخته خواهد شد. این سریال از تعدد لوکیشن برخوردار است و لوکیشن اصلی آن خانه‌ای در ولنجک است. همچنین تا به حال در این سریال که مانند «مرد هزار چهره» شخصیت اصلی آن مهران مدیری است، بازیگران دیگری نظیر سپند امیرسلیمانی، شقایق جودت، سحر جعفری‌جوزانی، امید روحانی، سحر زکریا، پروین قائم مقامی، هادی کاظمی، شایان احدی‌فر، کیهان ملکی، غلامرضا نیکخواه، سام نوری و محمد رضا هدایتی به بیژن بنفشه‌خواه، عارف لرستانی، سیامک انصاری، پژمان بازغی، رضا فیض نوروزی و فلامک جنیدی اضافه شده‌اند و رایزنی‌ها برای حضور بازیگران شاخص سینما و تلویزیون در این سریال ادامه دارد.

شبکه چهار هم در ایام نوروز علاوه بر پخش فیلم سینمایی مجموعه‌ای اپیزودیک با نام «عیار 88» را که در قالب تله تئاتر تولید می‌شود برای پخش آماده می‌کند. این مجموعه طنز به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود رسام به زودی کلید می‌خورد.

ساخت سریال نوروزی شبکه تهران هم بر عهده سعید آقا خانی است. او بعد از کارگردانی مشترک سریال نوروزی «روزگار خوش حبیب آقا» و ساخت 2 تله فیلم کارگردانی سریال نوروزی «عید امسال» را عهده دار شده است. تصویربرداری این مجموعه تلویزیونی در لوکیشنی واقع در ده ونک ادامه دارد و تا به حال حدود 30 درصد از کار انجام شده، تدوین همزمان سریال نیز توسط حمیدرضا قربانی آغاز شده است.

«عید امسال» در 15 قسمت 35 دقیقه‌ای ساخته خواهد شد و از روز 30 اسفند ماه تا 14 فروردین از شبکه تهران به روی آنتن خواهد رفت. داستان‌های این سریال توسط «سعید فرهادی» نوشته شده و بازیگرانی نظیر مجید صالحی، مهران غفوریان، علی صادقی، محسن قاضی مرادی، بهنوش بختیاری، بیتا سحرخیز، شایسته ایرانی، فاطمه شکری و نیما جعفری بازیگر نقش کودک در آن ایفای نقش می‌کنند. داستان مجموعه تلویزیونی «عید امسال» که از مضمون طنز برخوردار است و درباره اتفاقاتی است که در ایام نوروز برای یک خانواده رخ می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین