کد خبر: ۸۵۱۱۱۹
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳

دیدار زاکانی با عمار حکیم

شهردار تهران با رهبر جریان حکمت ملی عراق دیدار و گفتگو کرد.
دیدار زاکانی با عمار حکیم
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا زاکانی، شهردار تهران که در راس هیاتی به عراق سفر کرده است با سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی دیدار و گفت وگو کرد.

سید عمار حکیم در دیدار با زاکانی درمورد وضعیت خدمات شهری در بغداد و نحوه استفاده از تجربه شهرداری تهران درباره حمل و نقل و زیرساخت‌ها و فضای سبز تبادل نظر کرد.

در این دیدار که در دفتر رهبر جریان حکمت ملی عراق در بغداد انجام شد، حکیم تاکید کرد که عراق در آستانه اجرای پروژه‌های راهبردی و توسعه‌ای بر اساس بودجه و برنامه دولت است که خدمت‌رسانی را در اولویت قرار داده است.

علیرضا زاکانی امروز با عمار موسی کاظم، شهردار بغداد نیز دیدار و دو طرف درخصوص همکاری های دوجانبه و تقویت روابط مشترک رایزنی کردند.

زاکانی و کاظم در خصوص پرونده های همکاری مشترک میان شهرداری های تهران و بغداد از جمله مدیریت پسماند، مجوز ساخت و ساز، حمل و نقل عمومی، مترو، توسعه راه ها و حل مشکلات ترافیکی تبادل نظر کردند.

شهرداران تهران و بغداد همچنین در مورد پرونده های از پیش مطرح شده و تکمیل روند اجرایی شدن آن ها و تبادل تجربه ها در موضوعاتی که شهرداری تهران در آن ها موفق عمل کرده است مانند بخش نظافت، آب، فاضلاب و سایر خدمات شهری رایزنی کردند.

زاکانی روز گذشته (شنبه) نیز با نصیف الخطابی، استاندار کربلای مقدس دیدار و گفت وگو کرد.

دو طرف در این دیدار درخصوص سازوکار همکاری و هماهنگی در زمینه های مختلف از جمله موضوع راهپیمایی میلیونی اربعین تبادل نظر کردند.

الخطابی تاکید کرد که کربلای مقدس پذیرای شهروندان کشورهای مختلف جهان صرف نظر از دین و تابعیت آن ها است تا این شهر به شهر تمام بشریت تبدیل شود و این همان چیزی است که امام حسین(ع) خواهان تحقق آن است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین