کد خبر: ۸۵۱۳۰۴
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹

تایوان از شناسایی «کشتی‌های جنگی چینی» خبر داد

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد، ۱۶ کشتی جنگی چینی را در اطراف جزیره تایوان طی یک بازه ۲۴ ساعته در اوایل این هفته شناسایی کرده است.
تایوان از شناسایی «کشتی‌های جنگی چینی» خبر داد
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش تلویزیون سی‌ان‌ان، فعالیت ارتش آزادی‌بخش خلق چین در یک بازه زمانی ۲۴ ساعته ساعت ۶ صبح روز شنبه به وقت محلی به اتمام رسید. این درحالیست که ارتش چین پیش از این رویداد، در اطراف جزیره تایوان ده‌ها هواپیما و شناور خود را مستقر و مانورهای نظامی برگزار کرد.

خبرگزاری رویترز درخصوص این مانور نظامی گزارش داد، تعدادی از این هواپیماها از خط میانی در تنگه تایوان، خطی که همچون یک منطقه حائل غیررسمی بین دو طرف عمل می‌کند عبور کرده است. مقام‌های امنیتی تایوان مدعی شدند، هدف از نزدیک شدن این ادوات ارتش چین "ایجاد آزار" بوده است.

پس از این رزمایش‌ها، وزارت دفاع تایوان اطلاعات تازه‌ای را از فعالیت ارتش چین منتشر کرد و گفت که ۱۶ کشتی جنگی چینی را در اطراف تایوان از روز جمعه تا شنبه طی یک بازه ۲۴ ساعته شناسایی کرده است.

کارل شوستر، تحلیلگر مستقر در هاوایی به سی‌ان‌ان گفت: «این یک تلاش نظامی رو به افزایش است. این عملیات نظامی نشان می‌دهد که تلاش‌های پکن دو برابر شده است.»

روزنامه گلوبال تایمز هم در این خصوص نوشت: «ارتش آزادی‌بخش خلق چین رکورد تعداد ناوهای مستقر در رزمایشاتش را در این منطقه شکسته است. این رزمایشات اخیر ارتش چین بیانگر توانایی‌های ارتش این کشور در محاصره جزیره تایوان است.»

نه روزنامه چینی گلوبال تایمز و نه وزارت دفاع تایوان جزئیاتی از فعالیت‌های ارتش چین و اینکه چه مدل کشتی‌هایی در آب‌های اطراف تایوان حضور داشتند، ارائه ندادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین