کد خبر: ۸۵۱۷۳۸
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷

حمله اسرائیل به نابلس و مرگ جوان ۱۹ ساله فلسطینی

اشغالگران اسرائیلی به شرق شهر نابلس در کرانه باختری یورش بردند تا شرایط را برای یورش اشغالگران به آرامگاه "یوسف نبی" در این شهر آماده کنند، در مقابل نیرو‌های مقاومت فلسطین با استفاده از بمب‌های دست‌ساز با آن‌ها مقابله کردند. در این درگیری‌ها یک جوان ۱۹ ساله نیز به شهادت رسید.
حمله اسرائیل به نابلس و مرگ جوان ۱۹ ساله فلسطینی
آفتاب‌‌نیوز :

گروهی از نیرو‌های اشغالگر رژیم صهیونیستی بامداد امروز پنج‌شنبه به منطقه شرق شهر نابلس یورش بردند تا شرایط را برای یورش شهرک‌نشین‌ها به آرامگاه "یوسف نبی" در این شهر فراهم کنند.

به گزارش سایت شبکه خبری المیادین، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، در این یورش یک جوان ۱۹ ساله فلسطینی به نام بدر المصری به ضرب گلوله اشغالگران اسرائیلی به شهادت رسید. گروه‌های مقاومتی "عرین الاسود" (بیشه شیران)، شهادت این جوان فلسطینی را که در جریان مقابله با یورش اشغالگران و شهرک‌نشین‌ها به آرامگاه "یوسف نبی" به شهادت رسید، تسلیت گفت.

به گزارش المیادین، جمعی از جوانان فلسطینی با کمک بمب‌های دست‌ساز به مقابله با یورش اشغالگران پرداختند و درگیری‌های شدیدی نیز میان نیرو‌های مقاومت فلسطین و نیرو‌های اشغالگر شکل گرفت.

طبق گزارش این شبکه خبری، شهرک‌نشین‌ها با حمایت گسترده نیرو‌های اشغالگر وارد منطقه آرامگاه "یوسف نبی" شدند. در ابتدا اشغالگران ورودی شمالی شهر سلواد واقع در شمال شرق شهر رام‌الله را مسدود کرده و به سمت خانه‌های فلسطینی‌ها در منطقه گاز اشک‌آور شلیک کردند تا با جوانان فلسطینی مقابله کنند.

همچنین گردان‌های سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد، "نیرو‌های ما در گردان نابلس یک بمب دست‌ساز را در کنار یکی از خودرو‌های زرهی نیرو‌های رژیم صهیونیستی در خیابان عمان منفجر کردند".

حمله اسرائیل به نابلس و مرگ جوان ۱۹ ساله فلسطینی

گردان نابلس نیز در بیانیه کوتاهی اعلام کرد، "نیروهایمان در گروه‌های اردوگاه بلاطه توانستند اتوبوس‌های شهرک‌نشین‌ها را که در اطراف اردوگاه وجود داشتند، هدف آتش سنگین و مستقیم خود قرار دهند".

این گردان در ادامه بیانیه خود تاکید کرد: نیرو‌های ما در یگان مهندسی چند بمب دست‌ساز را در نزدیکی خودرو‌های زرهی اشغالگران در اطراف آرامگاه "یوسف نبی" منفجر کردند.

هلال احمر فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۳۵ فلسطینی در این یورش زخمی شدند که سه تن از آن‌ها جوانان فلسطینی هستند که در مقابله با یورش اشغالگران اسرائیلی به شرق نابلس، با شلیک مستقیم گلوله جنگی زخمی شدند.

طبق گزارش هلال احمر فلسطین، در پی اقدام اشغالگران اسرائیلی در شلیک گاز اشک‌آور به منزلی در شرق نابلس، کودک شیرخواره این خانواده دچار مشکل تنفسی شد، همچنین اشغالگران به خودروی آمبولانسی که در حال اعزام به منطقه بود، شلیک کردند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی تصاویری از حضور یعقوب شبتای، رئیس پلیس رژیم صهیونیستی و یوسی دگان، رئیس شورای شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری اشغالی در میان گروه‌هایی از شهرک‌نشین‌هایی را که به آرامگاه یوسف نبی در نابلس یورش بردند، منتشر کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین