کد خبر: ۸۵۱۷۵
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۰:۵۲
از سوی سه عضو برجسته جنبش مقاومت اسلامی فلسطین

شروط حماس برای آزادی گیلعاد شالیت اعلام شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جنبش حماس روز شنبه به صورت مشروط برای مذاکرات غیر مستقیم با رژیم صهیونیستی بر سر آزادی گیلعاد شالیت نظامی اسیر اسرائیلی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس شامگاه شنبه در دیدار با یک هیئت اردنی گفت: «حماس بر آزادی همه اسیران این جنبش که در بند رژیم صهیونیستی هستند، تاکید می‌کند و تا زمانی که این زندانیان آزاد نشوند، گیلعاد شالیت نظامی رژیم صهیونیستی آزاد نخواهد شد».

مشعل در سخنانی به این هیأت اردنی گفت: «نگران نباشید، شما از طرف حماس خیالتان راحت باشد و ما هرگز صلحی را که به ضرر اردن یا هر کشور دیگری باشد قبول نمی‌کنیم».

رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره بر این که رهبران این جنبش خواستار صلح ملی فلسطینی، حفظ وحدت فلسطینی‌ها و حفظ بافت اجتماعی آنان است، اظهار داشت: «ما طرح شهرک‌سازی اسرائیلی‌ها را به شدت رد می‌کنیم و امنیت بیشتر اردن را خواستاریم».

محمود الزهار از دیگر رهبران حماس نیز به نوبه خود گفت: «هیچ کسی نمی‌تواند بیداری مسلمانان جهان را که شمار آنان بیشتر از یک میلیارد نفر است، انکار کند». 

الزهار بر ادامه مسلح بودن حماس تاکید کرد و افزود: «ما هرگز سلاح را کنار نخواهیم گذاشت و با همه قدرت از خاک و جانمان دفاع خواهیم کرد».

«اسماعیل رضوان»، از رهبران جنبش حماس نیز گفت: «در صورتی که رژیم صهیونیستی به همه خواسته‌های حماس در خصوص آزادی شالیت پاسخ دهد در آن صورت حماس نیز برای مذاکره غیر مستقیم با تل‌آویو در این خصوص آمادگی دارد».

رضوان تاکید کرد: «جنبش حماس با ربط دادن مبادله اسیران به توافقنامه برقراری آرامش مخالف است».

وی گفت: «اگر اسرائیلی‌ها با فهرست اسیران فلسطینی که حماس خواستار آزادی آن‌ها است موافقت نکند حماس نیز شالیت را آزاد نخواهد کرد».

عمر سلیمان رئیس سازمان اطلاعات مصر روز پنج شنبه گذشته با یک هیئت اسرائیلی در خصوص مبادله اسیران دیدار کرد. هیئت اسرائیلی در این دیدار، مذاکرات غیر مستقیم بین حماس و اسرائیل را در هتلی در قاهره پیشنهاد کرد که بر اساس آن هیئتی از حماس و اسرائیلی‌ها هم‌زمان در این هتل برای تسریع در مبادله اسیران حضور داشته باشند.

اسرائیل به مصر اعلام کرده است با آزادی دویست و بیست اسیر از چهارصد و پنجاه اسیر درخواستی حماس موافقت کرده است. تل‌آویو می‌گوید این دویست و بیست اسیر در حمله به اسرائیلی‌ها دست داشته‌اند.

رضوان در خصوص گفتگوهای ملی بین فلسطینیان گفت: «گروه‌های فلسطینی ظرف چند روز آینده به معرفی اعضا و مشخص کردن سازوکارهای کمیته‌های کاری که در قاهره درباره آن‌ها توافق شده است متمرکز خواهند شد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین