کد خبر: ۸۵۱۷۷
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۱:۰۹

موگابه: مصادره زمین‌های سفیدپوستان ادامه می‌یابد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رابرت موگابه رئیس جمهوری زیمبابوه روز شنبه اعلام کرد مصادره زمین‌هایی که در اختیار سفیدپوستان قرار دارد ادامه خواهد یافت.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، این سخنان موگابه درحالی بیان می‌شود که مورگان چانگرای نخست وزیر دولت ائتلافی زیمبابوه با این کار مخالف است.

موگابه به هزاران تن از طرفداران خود که به مناسبت هشتاد وپنجمین سالگرد تولد او گرد هم آمده بودند گفت: «مزارعی وجود دارد که براساس قانون مصادره زمین‌ها برای توزیع مجدد مشخص شده است. اوراق تخصیص زمین برای مزرعه داران جدید ارسال شده است. ما به مالکان قدیمی اجازه نمی‌دهیم که با واگذاری این مزارع مخالفت کنند. اوراق تخصیص زمین در واقع اسنادی است که به افراد مشخص شده برای دراختیار گرفتن یک مزرعه فرستاده می‌شود».

رئیس جمهوری زیمبابوه گفت: «ما به بهانه‌هایی که برخی از مزرعه‌داران در برابر نمایندگان جامعه جنوب آفریقا مطرح می‌کنند گوش نخواهیم کرد. این کار غیر منطقی است. ما در اینجا دادگاه خاص خود را داریم».

موگابه سال 2000، اصلاحات ارضی جنجالی را به اجرا در آورد که بر اساس آن مزارع کشاورزی سفید پوستان مصادره و بین سیاه پوستان زیمبابوه‌ای توزیع می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین