کد خبر: ۸۵۱۸۰۳
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷

مراجعه ۷۰۹ نفر در سیستان به بیمارستان/ بستری ۴۴ نفر

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سرعت طوفان‌های ۱۲۰ روزه سیستان در زابل به ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت رسید.
مراجعه ۷۰۹ نفر در سیستان به بیمارستان/ بستری ۴۴ نفر
آفتاب‌‌نیوز :

محسن حیدری افزود: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی فرودگاهی این شهر به ۳۰۰ متر کاهش داد.

وی افزود: در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۸۵ کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی این شهر تا ۳۰۰ متر کاهش داد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: تا اواسط هفته آینده در شمال استان وزش باد شدید تا خیلی شدید پیش بینی شده و بنابراین در نقاط مستعد، طوفان گرد و خاک سبب کاهش شدید دید خواهد شد؛ طی این مدت در زاهدان و مناطق مرکزی و جنوبی استان، افزایش غبار خواهیم داشت.

وی توصیه کرد: شهروندان باید در ترددهای جاده‌ای احتیاط را رعایت و بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان در زمان غبار آلود شدن هوا از تردد غیر ضروری خودداری کنند.

طوفان ۷۰۹ نفر را امروز در سیستان راهی بیمارستان کرد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان نیز از مراجعه ۷۰۹نفر از شهروندان سیستانی در پی وقوع طوفان از ۲۷تیر تاکنون به مراکز درمانی خبر داد.

مجید محبی اظهار کرد: در پی موج جدید وزش باد در پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز ۷۰۹ نفر از مردم این مناطق از ۲۷ تیر تاکنون راهی بیمارستان و مراکز درمانی شدند که از این تعداد ۴۴ نفر اکنون بستری هستند.

وی افزود: مشکل تنفسی، قلبی و چشمی از عمده مشکلات مردم در این مدت بوده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تمامی نیروهای ‏امدادی و خدمات‌رسان در مسیرهای ارتباطی منطقه سیستان آماده‌باش ‏هستند تا در صورت نیاز اقدام به کمک‌رسانی به شهروندان کنند.‏

آماده باش کامل هلال احمر

سرپرست جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز از توزیع ماسک بین افراد متاثر از طوفان در منطقه سیستان خبر داد.

سیدمحمدمهدی سجادی سرپرست جمعیت هلال احمر استان گفت: طوفان شن ناشی از بادهای ۱۲۰ روزه طی یک ماه گذشته روستاهای منطقه سیستان را در وضعیت بحرانی قرار داد و موجب شد تا امدادگران هلال احمر در این منطقه حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به توزیع ۷ هزارو ۵۰۰ عدد ماسک در بین افراد متاثر از طوفان افزود: جمعیت هلال احمر تاکنون به حدود ۹ هزار و ۴۵۹ نفر از ساکنان ۵ شهرستان منطقه سیستان شامل زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز که در کانون حرکت شن‌های روان قرارداشتند با توزیع ماسک و بسته‌های معیشتی خدمات ارائه کرده است.

سجادی با تاکید بر اینکه نیروهای امدادی هلال احمر تا بهبود وضعیت آب و هوایی در این مناطق حضور دارند، ادامه داد: به همت خیرین داوطلب خانه‌های هلال در تیرماه سال جاری ۵ عدد تانکر ۱۰۰ لیتری، بسته‌های معیشتی، برنج و آرد بین خانواده‌های کم برخوردار مناطق روستایی توزیع شده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان  تصریح کرد: تمامی نیروهای ‏امدادی و عملیاتی جمعیت هلال احمر در منطقه سیستان در حال آماده‌باش ‏هستند تا در صورت نیاز اقدام به کمک‌رسانی به شهروندان کنند.‏

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین