کد خبر: ۸۵۱۸۸
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۰:۰۶

اعتراض گسترده دانشجویی در دانشکده فنی سیرجان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-احسان یزدی: تعداد زیادی از دانشجویان دانشکده فنی سیرجان در اعتراض به تغییرعنوان دانشکده به مرکز آموزش عالی در محوطه این دانشکده دست به تحصن زدند. 

یکی از دانشجویان در گفتگو با خبرنگار آفتاب، با اشاره به اینکه تجمع ما کاملا صنفی بوده و به هیچ عنوان سیاسی نیست ادامه داد: «پس از سالها چشم انتظاری و وعده مسئولین بالاخره با سفر رئیس‌جمهور به سیرجان، طرح ارتقای دانشکده به دانشگاه صنعتی محقق شد، اما چندی پیش متوجه شدیم که این دانشکده نه تنها ارتقاء نیافته بلکه با چند درجه تنزل به مرکز آموزش عالی تبدیل شده است». 

این دانشجو تصریح کرد: «ما دانشجویان با هزار امید و آرزو نام و کد دانشکده سیرجان به عنوان زیر مجموعه دانشگاه شهید باهنر کرمان را انتخاب کرده ایم، اما دریافتیم که مدرک فارغ‌التحصیلی ما با عنوان دیگری صادر خواهد شد. در این تجمع اعتراض‌آمیز دانشجویان خواستار صادر شدن مدرکشان با عنوان دانشگاه شهید باهنر و عدم تبدیل دانشکده سیرجان به مرکز آموزش عالی و استعفای رئیس دانشکده شدند». 

اما دکتر محمد باقر رهنما رئیس دانشکده فنی سیرجان نیز در گفتگو با خبرنگار آفتاب گفت: «پس از سفر دکتر احمدی‌نژاد ریاست محترم‌جمهور به شهرستان سیرجان، پیشنهاد ارتقاء دانشکده تکنولوژی سیرجان به دانشگاه صنعتی مورد موافقت قرار گرفته و طرح جامع دانشگاه ابلاغ، و چندین رشته تحصیلی به دانشکده اضافه شده است».
 
وی افزود: «برای ارتقاء دانشکده به دانشگاه و قطعیت موافقت اصولی نیاز به یک استقلال داشتیم که این موضوع در جلسه‌ای که چندی پیش با وزیر علوم برگزار شد، بررسی و مقرر شد که دانشکده به لحاظ دستیابی به استقلال و آماده‌سازی جهت تبدیل به دانشگاه صنعتی با عنوان مرکز آموزش عالی سیرجان به فعالیت خود ادامه دهد». 

دکتر رهنما در خصوص تغییر عنوان مدرک دانشجویان نیز به گفت: «تمام دانشجویانی که تا امروز از دفترچه انتخاب رشته، دانشکده سیرجان به عنوان زیرمجموعه دانشگاه شهید باهنر را انتخاب کرده‌اند با همان مدرک و درجه فارغ‌التحصیل شده و هیچ‌گونه تغییری در مدرک آنها به وجود نمی‌آید و نگرانی دانشجویان در این رابطه بی‌مورد است». 

رئیس دانشکده تکنولوژی سیرجان در خصوص ایجاد زیرساخت‌های تبدیل دانشکده تکنولوژی سیرجان به دانشگاه صنعتی نیز گفت: «براساس مصوبه هیئت وزیران و تبصره موجود 10 هزار مترمربع زیرساخت نیاز بوده که تا کنون 7 هزار مترمربع آن ایجاد شده است و اعتبار لازم نیز جهت تکمیل زیرساخت‌ها تخصیص داده شده است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۲
0
0
باید همشون را بگیرند ! مگر ممکنه اینها هدف سیاسی نداشته باشند ، مگر معملمها اهداف سیاسی نداشتند ؟
ناشناس
|
-
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۴
0
0
با سلام.در چهارمین روز از تحصن دانشجویان دانشکده تکنولوژی سیرجان دانشجویان برای رساندن صدای خود به گوش مسئولین تصمیم گرفتند که تحصن را به صورت شبانه نیز انجام دهندودانشجویان پسر این دانشکده شب را در دانشکده سپری نمودند.تحصن همچنان در روز پنجم نیز ادامه داشته وکسی تا کنون برای پاسخ گویی دانشجویان نیامده است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین