آفتابنیوز : آفتاب: افزایش آثار بحران مالی جهانی مردم فرانسه را بیش از پیش ناگزیر به انتخاب فست فودهای ارزان قیمت به جای غذاهای پرهزینه در رستورانها کرده است.
به گزارش سرویس بینالملل آفتاب، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان میدهد، شمار مشتریانی که در سال 2008 میلادی به رستورانها مراجعه کردند در مقایسه با آمار سال 2007، 2.2 درصد کاهش یافته است و این در حالی است که شمار مشتریان اغذیهفروشیهای کم هزینهتر و فست فودها 1.4 درصد افزایش یافته است.
به گفته کارشناسان، ظاهرا قیمتها عامل مهمی برای روی آوردن آنها به رستورانهای ارزانتر هستند و با افزایش آثار بحران مالی جهانی بیشتر رستورانهای پرهزینهتر در تلاشند تا راههای موثری برای جذب مشتریان بیابند.
یکی از رستورانهای شهر «سن مالو» اقدام به تهیه و فروش بستههای مواد غذایی ارزان به قیمت سه یورو و نه سانتیم کرده است که فقط روزهای چهارشنبه عرضه میشود.
با توجه به بحران مالی و بهای مواد غذایی بسیاری از ساکنان محلی ترجیح میدهند از این بستههای ارزان قیمت استفاده کنند که از قیمت و کیفیت آن رضایت دارند.
صاحب این رستوران نیز ابراز امیدواری کرده است عرضه این بسته غذایی ارزان قیمت هم موجب رونق کار وی و هم کمک به خانوارهای کم درآمد شود.