کد خبر: ۸۵۲۲۰۳
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹

تایوان خود را برای حمله چین آماده می‌کند

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که این جزیره خودگردان تا پایان هفته رزمایش‌هایی برای آمادگی نظامیان و غیرنظامیان تایوانی در برابر حمله احتمالی چین برگزار می‌کند.
تایوان خود را برای حمله چین آماده می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

 وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که از دوشنبه تا پنجشنبه یک تمرین دفاعی برای افزایش آمادگی غیرنظامیان در برابر حمله چین برگزار می‌شود که در آن حمله هوایی چین شبیه‌سازی خواهد شد. همچنین از دوشنبه تا جمعه تایوان یک رزمایش آتش زنده برگزار می‌کند تا آمادگی عملیاتی نیروهایش را در برابر حمله چین به آزمایش بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری دیلی بیست، تایوان جزیره‌ای خودگردان است که چین آن را بخشی از خاک خود دانسته و حمله نظامی را یکی از راه‌های پس‌گرفتنش می‌داند. پکن ارتباط دیپلماتیک مستقل کشورها با تایوان را مردود می‌داند.

در طول این رزمایش غیرنظامیان در پناهگاه‌ها مخفی خواهند شد. در بعضی محلات، از رانندگان درخواست می‌شود که از خودروی خود خارج شوند. همین کار از کسانی که از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند نیز درخواست خواهد شد و جریان امور در شهرهای تایوان عملاً متوقف می‌شود.

این رزمایش‌ها با هدف کاهش تلفات در صورت حمله چین برگزار می‌شود. در هفته‌های اخیر چین تعداد بی‌سابقه‌ای از ناوهای خود را به آب‌های پیرامون تایوان فرستاده است. به گفته مقامات آمریکایی، ارزیابی کنونی دولت آمریکا این است که شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین دارد خود را برای نبرد در ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۷ آماده می‌کند.

مقامات تایپه اعلام کردند: آشنایی با موقعیت پناهگاه‌های حمله هوایی و فرایندهای تخلیه باعث می‌شود که در جنگ واقعی تعداد تلفات کاهش یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین