کد خبر: ۸۵۲۴۵
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۹
در آستانه سفر به عراق و در دیدار با عادل عبدالمهدی؛

رئیس مجلس خبرگان رهبری اهداف سفر خود به عراق را تشریح کرد

هاشمی: ایران آماده انتقال تجربیات خود به عراق است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عادل عبدالمهدی، معاون رییس‌جمهور عراق در آستانه سفر آیت الله هاشمی رفسنجانی به این کشور با رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، رییس مجلس خبرگان رهبری در این دیدار با اشاره به اهداف سفر خود به عراق، انتقال تجربیات جمهوری اسلامی ایران در بازسازی و توسعه کشور و ملاقات با علما، فرهیختگان و مسوولان عراق در جهت تعمیق روابط را از جمله اهداف سفر خود خواند و گفت: «ما همواره کشور دوست و برادر عراق را از کشورهای مهم جهان اسلام می‌دانیم که می‌تواند در جهان عرب و در میان کشورهای مسلمان ایفاگر نقش‌های بزرگی باشد».

هاشمی رفسنجانی صبر و تحمل مردم عراق در برابر مصائب و مشکلات را قابل ستایش خواند و گفت: «ملت عراق، مردمی رشید، بالغ و دارای پیشینه تاریخی عظیمی در دنیا و جهان اسلام هستند و لیاقت زندگی توسعه یافته و همراه با احترام بیش‌تر را دارند».

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، بازسازی و توسعه را از نیازهای ضروری عراق خواند و گفت: «جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد تا تجربیات خود در زمینه‌های گوناگون به خصوص اقتصادی، فرهنگی، صنعتی و بازرگانی را در اختیار پیشرفت و توسعه قرار دهد».

رییس مجلس خبرگان رهبری استقبال بی‌نظیر زائران از اماکن مقدسه عراق به خصوص عتبات عالیات را یادآوری کرد و با اشاره به امکانات خوب دو کشور، گفت: «مردم و دولت ایران احترام خاصی برای اماکن مقدسه عراق قائل‌اند و آمادگی دارند با هماهنگی مسوولان عراق در بازسازی و توسعه این اماکن مشارکت و به آن سرعت بخشد».

هاشمی رفسنجانی، لزوم اتحاد و همدلی اقوام، مذاهب و گروه‌های گوناگون عراق را یادآور شد و افزود: «استقرار نهادهای مردم‌سالاری در عراق و برگزاری انتخابات گوناگون در این کشور این امید را تقویت می‌کند که تمامی اقشار عراق در آینده این کشور سهم درخور خود را داشته باشند».

در ابتدای این دیدار عادل عبدالمهدی، معاون رییس‌جمهور عراق با خوشامدگویی و استقبال از سفر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به عراق، تحکیم و تعمیق روابط دو کشور در زمینه‌های گوناگون را از اهداف سفرهای رسمی و کاری مسوولان دو کشور خواند و گفت: «جمهوری اسلامی ایران و عراق امکانات و ظرفیت‌های بالقوه فراوانی در زمینه‌های مختلف دارند که با بالفعل کردن این امکانات آینده امیدبخشی برای دو کشور قابل پیش‌بینی خواهد بود».

معاون رییس جمهور عراق هم‌چنین با تشریح تحولات عراق و منطقه از کمک‌های بی‌دریغ ملت و دولت ایران در استقرار صلح و ثبات در عراق تقدیر و تشکر کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۲:۰۱ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۲
0
0
اخیر کارخانه ارتاویل تایر اردبیل به مرحله تعطیلی کشیده شده.نکته جالب اینکه از کارگر ها و سرکارگرهای اونجا تعهد گرفته شده در صورتی که کارخانه تعطیل شد حق ندارید به هیچ یک از نهاد ها گزارش بدید و اعتراض + اعتصاب و... راه بندازید . ازتون خواهشمندم این نکته رو پیگیری کنید . این کارخانه صدها نفر کارگر داره .{خواهشا نظر بنده رو تایید نکنید ... و خودتون پیگیر باشید .. به تعهدتون به عنوان یک رسانه ، به اصول دموکراسی پایبند باشید}

مطمئنا همچین اظهار نظر هایی تو اخلاق رسانه نمی تونه مدرک و دلیل باشه...
ولی من بهتون این اطمینان خاطر رو می دم بخاطر نارضایتی اکثر این کارکنان فقط کافی که یک خبر نگار باهاشون تماس بگیره تا حاضر باشن خودشون تایید کنند...مطمئنا بخاطر ترس از عوامل قدرت و ترس از بررخورد خود این کارگرا بدنبال اعتراض نخواهند .اخراج و تعطیلی یک مبحث هست و چنین تعهد های کثیفی یک مبحث دیگر.

امیدوارم اینجا کسی باشه که به فکر مردم باشه !!
فقط امیدوارم...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین