کد خبر: ۸۵۲۴۸
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۰:۵۹

عبدی: اجماع فقط با میرحسن شدنی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ عباس عبدی معتقد است: «اجماع اصلاح طلبان فقط بر سر میرحسین موسوی شدنی است».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، عباس عبدی طی گفتگویی با روزنامه اعتماد که در شماره روز دوشنبه این نشریه منتشر شده است، با اشاره به اینکه "مشکل کلی که اصلاح طلبان با آن مواجه هستند، نبود یک وحدت کلی است" می‌گوید: «علت این ضعف نبود وحدت فکری و نظری بین خود جریان اصلاح طلب است».

عبدی معتقد است: «تا زمانی که اصلاح طلبان به نقد گذشته خود نپردازند و نتوانند نقاط ضعف خود را بررسی کنند، نمی‌توانند به وحدت درون گروهی دل خوش کنند».

این تحلیلگر سیاسی معتقد است:« اگر در انتخابات گذشته ریاست جمهوری اصلاح طلبان حتی با یک کاندیدا نیز وارد میدان می‌شدند، معلوم نبود پیروز بازی انتخابات شوند، چرا که جامعه آن وحدت را بین جریان اصلاح طلب و نماینده‌یی که قرار بود از آن جریان به عنوان کاندیدا معرفی شود نمی‌دید».

عبدی خاطرنشان کرده است: «با وجود آقای خاتمی و آقای کروبی تنها امیدی که می‌توان داشت، ایجاد یک جریان سلبی برای رسیدن به یک اتحاد انتخاباتی روی آقای موسوی است. اصلاح طلبان اگر هدف خود را پیروزی بر رقیب بدانند (که به نظر می‌رسد این طور باشد) باید از طریق راهکارهای سلبی وارد شوند. آنها نمی‌توانند از منظر ایجابی به اتحاد مورد نظر خود برسند چرا که آن وحدت گروهی را ندارند؛ اگر این اتحاد نیز ایجاد شود، با روندی که طی می‌کنیم تنها به اتحاد روی میرحسین موسوی خواهیم رسید».

عبدی در پایان با اشاره به اینکه "هدف را باید ایجاد جریان اجتماعی دانست که تمام موارد حول آن شکل می‌گیرد" این پرسش را مطرح کرده است که «زمانی که قدرت را در دست داشتیم مگر به اهداف اجتماعی خود رسیدیم که امروز اهداف اجتماعی خود را منوط به قدرت رسیدن بکنیم»؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین