کد خبر: ۸۵۲۸۴
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۲

برگزاری کارگاه آموزشی عباس کیارستمی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عباس كيارستمی با حضور هنرجويان جديد، بعد از تعطيلات نوروز كارگاه برپا می‌‌‌كند.

به گزارش سرویس هنری آفتاب، چهارمين دوره جديد كارگاه‌های آموزشی كيارستمی در ايران، طبق روال گذشته توسط موسسه فرهنگی هنری «كارنامه» برپا می‌شود و در اين دوره با حضور 30 هنرجوی جديد قرار است، برگزار شود.

بنا بر اعلام برگزاركنندگان، هنوز موضوع اين كارگاه مشخص نشده است، چراكه معمولا هنرجويان با همفكری عباس كيارستمی موضوعات را انتخاب می‌كنند.

بنا بر اين گزارش، هنوز فرصت ثبت‌نام برای هنرجويان به پايان نرسيده است و شرايط شركت در اين كارگاه حضور هنرجويانی است كه هم سينمای كيارستمی را بشناسند و هم با مقوله فيلم‌سازی آشنا باشند.

به گزارش آفتاب، سومين كارگاه آموزشی با موضوع «باد و در» يک‌ماه گذشته به پايان رسيده است.

در اين كارگاه 20 فيلم با موضوع «در» و 18 فيلم با موضوع «باد» مورد داوری شورايی مركب از هوشنگ گلمكانی، محمد رحمانيان، محمد شيروانی، رخشان بنی‌اعتماد، مجيد اسلامی، اميد روحانی، محمد اطبايی، حميد امجد، جعفر پناهی، شادمهر راستين و سيف‌الله صمديان قرار گرفت و اين شورا به هريک از اين آثار امتياز دادند.

قرار است 20 اثر برگزيده‌ اين كارگاه به مدرسه سينمايی «تولوز» ارسال شود كه از اين ميان سه اثر برگزيده توسط شورای اين مدرسه انتخاب می‌شود و سه كارگردان برگزيده برای شركت در كارگاه آموزشی 10 روزه‌ای كه در اين مدرسه برگزار می‌شود، بورسيه خواهند شد.

گفتنی است، كارگاه ياد شده بيش از يکسال به طول انجاميد و جلسات آن به صورت ماهانه برگزار شد كه بسياری از هنرجويان آن هنرجويان دو كارگاه قبلي بودند، اما براي دوره جديد برگزاركنندگان تصميم گرفتند، هنرجويان جديد را پذيرش كنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین