کد خبر: ۸۵۳۰۰
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۴

ایران، محور گفتگوهای کلینتون در اسرائیل

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «مسئله ایران در صدر دستور کار مذاکرات مقامات تل‌آویو با هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا در جریان سفر وی به منطقه قرار خواهد داشت».

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، «ایگال پالمور»، سخنگوی وزارت امور خارجه اسرائیل امروز اعلام کرد اسرائیل در جریان سفر هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا به تل‌آویو، بر نگرانی‌های خود درباره برنامه هسته‌ای ایران و بر مخالفت شدید خود با هر گونه تماس با جنبش حماس تاکید خواهد کرد.

پالمور افزود: «سفر هیلاری کلینتون،‌ فرصتی مناسب فراهم خواهد آورد تا وضعیت مذاکرات صلح با فلسطینیان مورد بررسی قرار گیرد».

کلینتون قرار است دوشنبه شب پس از شرکت در کنفرانس شرم الشیخ مصر، وارد اسرائیل شود. وی قرار است فردا با مقامات اسرائیلی در بیت‌المقدس و روز چهارشنبه با کادر رهبری فلسطین در رام‌الله مذاکره کند.

سفر وی در حالی صورت می‌گیرد که هنوز دولت جدیدی در اسرائیل روی کار نیامده است. کلینتون قرار است در طول اقامت در بیت‌المقدس با نتانیاهو و نیز ایهود اولمرت، نخست‌وزیر مستعفی و تزیپی لیونی، وزیر خارجه و ایهود باراک وزیر جنگ اسرائیل دیدار کند.

وی در رام الله با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی و سلام فیاض، نخست وزیر، دیدار می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین