کد خبر: ۸۵۳۲۰
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۸۷ - ۲۱:۰۲

پیشنهاد روسیه به ایران درباره فروش نفت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در پی کاهش سطح تقاضای نفت در بازارهای بین‌المللی روسیه به ایران پیشنهاد داد تا قسمتی از نفت خود را در بورس سنت‌پترزبورگ عرضه کند. به گفته وزیر انرژی روسیه، غلام‌حسین نوذری، وزیر نفت دستور بررسی این پیشنهاد را صادر کرده است.

به گزارش سرویس اقتصاد و صنعت آفتاب، سرگی اشماتکو، وزیر انرژی روسیه درباره این پیشنهاد اظهار داشت: «فکر می‌کنیم این کار می‌تواند بسیار عملی و مناسب باشد؛ به ویژه در شرایط فعلی که تولید‌کننده‌ها باید به فکر متنوع‌سازی بازارهای نفت باشند».

وی افزود: «در این رابطه ما ارائه نفت ایران در بورس روسیه را به عنوان یک ایده مطرح کرده‌ایم و وزیر نفت ایران دستور داده که موضوع بررسی شود. به نظر من در شرایط فعلی بازار کشورهای عمده تولید‌کننده باید درصدد متنوع‌سازی شاخص‌ها و ارز‌های فروش باشند».

وزیر انرژی روسیه با اشاره به این‌که باید مراکز منطقه‌ای نفت را ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: «در این راستا پیشنهاد ایجاد یک بورس مشترک بین ایران و روسیه در منطقه نیز می‌تواند مطرح باشد».

او با اشاره به این‌که در شرایط کنونی اگر کاری انجام ندهیم، تغییری در وضعیت بازار به جود نخواهد آمد، یادآور شد: «باید ایده‌های جدید داشته باشیم و در همه زمینه‌ها از جمله سرمایه‌گذاری بتوانیم قواعد بازی را به نفع کشورهای تولید‌کننده تغییر دهیم».

وی همچنین از تشکیل کمیته مشترک انرژی بین ایران و روسیه خبرداد و گفت: «درصدد تسریع توافق‌های انجام شده قبلی در خصوص پروژه‌های نفت و گاز هستیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین