کد خبر: ۸۵۳۳۹۸
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸

صد پرونده بدهی ایران در آسیا بسته شد

دبیرکل فدراسیون فوتبال اعلام کرد صد پرونده بدهی باشگاه‌های ایرانی در AFC بسته شده است.
صد پرونده بدهی ایران در آسیا بسته شد
آفتاب‌‌نیوز :

هدایت ممبینی پس از نشست سالانه مدیران عامل باشگاه‌ها و کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در جمع خبرنگاران حاصر شد و درباره شرایط باشگاه‌ها و همچنین کمیته مجوز حرفه‌ای توضیح داد: برای رشد و توسعه فوتبال باید از حالت سنتی خارج شویم و باشگاه‌ها دارای استاندارد‌های AFC و مجوز حرفه‌ای شوند. در سال قبل کمیته صدور مجوز حرفه‌ای ما از سوی AFC تعلیق و فدراسیون حدود ۱۸۵ هزار دلار جریمه شد. با حضور تاج از شهریور گذشته تلاش شد و خوشبختانه توانستیم مجوز فعالیت دوباره این کمیته را از AFC دریافت کنیم.

وی افزود: آیین‌نامه‌های زیادی را تدوین کردیم و بیش از هزار نسخه مستندات به کنفدراسیون فوتبال آسیا فرستادیم که در هیات رئیسه این نهاد مصوب شد و این کمیته فعالیتش را دوباره شروع کرد. دوستان فعالیت زیادی داشتند که در نهایت ۶ تیم لیگ برتری، ۲ باشگاه بانوان و ۲ باشگاه لیگ یکی ما توانستند مجوز حرفه‌ای را بگیرند. ان‌شاءالله بتوانیم با برگزاری کارگاه‌ها مدیران باشگاه‌ها را متقاعد کنیم که استاندارد‌ها را حفظ کنند و زمینه‌های مختلف را به‌روزرسانی کنند تا با دریافت مجوز حرفه‌ای به رشد و توسعه فوتبال کشور کمک کنند.

دبیر کل فدراسیون فوتبال در ادامه عنوان کرد: برای ما به عنوان یک کشور پیشرفته در فوتبال واقعا زشت است که باشگاه‌های لیگ برتری این مجوز‌ها را نگیرند. همه موظف هستند این کار‌ها را انجام بدهند. بالاخره باید دیر یا زود همه به خط شوند و معیار‌های AFC رعایت شود. الان لیگ قهرمانان با شیوه جدیدی دنبال می‌شود و بازیکنان بزرگ دنیا به این مسابقات تزریق می‌شوند و این نشان می‌دهد لیگ قهرمانان آسیا جذابیت‌های خاص خودش را خواهد داشت. با توجه به اینکه پدیده فوتبال در کشور ما جایگاه خاصی دارد، باشگاه‌ها باید به خودشان بیایند و گام به گام با فدراسیون فوتبال و کمیته مجوز حرفه‌ای در کنار هم حرکت کنند تا باشگاه‌ها رشد کنند.

ممبینی در خصوص اینکه در گذشته با کدخدامنشی قرارداد بازیکنان جدید باشگاه‌ها ثبت می‌شد، اما امسال ۹ باشگاه لیگ برتری به علت بدهی نمی‌توانند بازیکن جدید بگیرند، گفت: خیلی از تیم‌های ما تراز مالی منفی دارند. شاید در دنیا هم همینطور باشد، اما مهم این است که در چند سال متوالی منفی نباشد و در واقع باشگاه بتواند جبران کند. ما شیوه را در کمیته مجوز حرفه‌ای ایجاد کردیم. همانطور که می‌دانید ما ۱۳۶ بدهی ثبت شده در AFC داشتیم که الان خوشبختانه به حدود ۳۶ مورد رسیده است. شاید اگر خیلی محکم بگیریم، برخی تیم‌ها نتوانند. برخی تیم‌ها زمان می‌خواهند و بعضی در حال انجام کار هستند. ما این فضا را به باشگاه‌ها می‌دهیم و آن‌ها هم باید به خودشان بیایند.

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین