کد خبر: ۸۵۳۹۱
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۸۷ - ۲۰:۲۲
علی‌رغم ممنوعیت ورود زائران ایرانی به سامراء

رئیس مجلس خبرگان مضجع شریف عسگریین (ع) را زیارت کرد

هاشمی رفسنجانی در آینده به صورت اختصاصی به کردستان عراق سفر می‌کند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دومین روز سفر به عراق، در دیدار عادل عبدالمهدی معاون رئیس جمهور عراق تأکید کرد: «رهبران عراق باید از شرایط جدیدی که برای دولت و ملت این کشور فراهم شده است به خوبی استفاده کنند و کشوری نمونه بسازند».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، آیت الله هاشمی رفسنجانی، عراق را کشوری با میراث ارزنده انبیا و اولیای الهی و مرکز عالمان و مجاهدان بزرگ اسلامی خواند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «اقدام حضرت علی (ع) در انتقال مرکز خلافت به عراق، سبب اوج‌گیری تمدن اسلامی شد و دولت و ملت عراق باید این میراث بزرگ را حفظ کنند».

عادل عبدالمهدی معاون رئیس جمهور عراق هم در این دیدار، سفر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را به عراق نشانه اهمیت روابط دو کشور و پیوندهای برادرانه دو ملت دانست.

وی گفت: «روابط خوب و مستحکم و اتحاد دو کشور برای منطقه دستاوردهای مثبت فراوانی دارد».

معاون رئیس جمهور عراق از نقش جمهوری اسلامی ایران در اعتلای تمدن اسلامی و تحولات مثبت منطقه تجلیل کرد و افزود: «در راه گسترش روابط تهران - بغداد نباید هیچ مانعی وجود داشته باشد».

آیت الله هاشمی رفسنجانی همچنین صبح امروز با حضور در حرم مطهر امامین عسکریین (علیهما السلام) در شهر مقدس سامرا و زیارت مرقد مطهر آن دو امام همام و نیز محل غیبت حضرت ولی عصر (عج)، از طرح توسعه حرم مطهر امامین عسکریین دیدن کرد.

مقامات عراقی برای ورود رئیس مجلس خبرگان رهبری و هیئت همراه درب ضریح مطهر را گشودند تا آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مضجع شریف و نورانی حضرت امام حسن عسکری (ع) و امام علی‌النقی (ع) و نیز مرقد مطهر حضرت نرجس، مادر بزرگوار امام زمان (عج) و حضرت حکیمه خاتون همسر بزرگوار امام علی النقی (ع) را زیارت کند.

این مراسم که با مداحی و روضه خوانی همراه بود با شور و حال خاصی برگزار شد.

شهر سامرا از سال‌ها قبل و به‌خصوص پس از انفجار دو سال قبل در حرم امامین عسکریین امام هادی و امام حسن عسکری به‌شدت ناامن است؛ به صورتی که از مدت‌ها قبل زیارت زائران ایرانی از این شهر و حرم امامان مدفون در آن ممنوع می‌باشد. 

این اولین سفر یک مقام عالی‌رتبه ایرانی پس از انفجار حرمین عسکریین به سامرا محسوب می‌شود.

در همین حال کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل، اعلام کرد که سفر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به‌ اربیل و سلیمانیه‌ لغو و به‌ زمان دیگری موکول شده‌ است.

کنسولگری ایران در اربیل اعلام کرد: «به‌دلیل اینکه‌ "مسعود بارزانی " رئیس منطقه‌ کردستان عراق هم اکنون در سفر رسمی در اروپا به سر می‌برد، هاشمی رفسنجانی سفر خود را به‌ زمان دیگری موکول کرده‌ و به‌ مسئولان منطقه‌ کردستان عراق قول داده‌ که‌ در فرصتی دیگر و بعد از بازگشت بارزانی به‌ طور اختصاصی به‌ این منطقه‌ سفر خواهد کرد».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین