کد خبر: ۸۵۳۹۳
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۸۷ - ۲۲:۰۷
قذافی هم به اجلاس G8 می‌رود

ایتالیا رسماً از لیبی عذرخواهی کرد

برلوسکونی خطاب به قذافی: در پی مکانی مناسب برای برپا کردن خیمه شما هستیم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ‌نخست‌وزیر ایتالیا از قذافی برای سفر به ایتالیا دعوت کرد و افزود ما از سفر شما به ایتالیا خوشحال هستیم و در پی تعیین مکانی مناسب به منظور بر پا کردن چادر شما هستیم.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، نخست‌وزیر ایتالیا پس از پایان اجلاس شرم الشیخ مصر راهی لیبی شد تا از رهبر این کشور برای شرکت در اجلاس هشت کشور صنعتی جهان که قرار است در پایتخت ایتالیا برگزار شود؛ دعوت کند.

برلوسکنی در برابر مجلس لیبی از سرهنگ قذافی به عنوان رئیس اتحادیه افریقایی دعوت کرد تا در اجلاس هشت کشور صنعتی جهان به ریاست دوره‌ای ایتالیا که در شهر «ماددالنا» برگزار خواهد شد، ‌شرکت کند.

سیلویو برلوسکنی بار دیگر در برابر مجلس لیبی و معمر قذافی رهبر این کشور بر اجرای توافقنامه دوستی و همکاری میان رم و طرابلس که در ماه آگوست گذشته در بنغازی امضا شد تاکید و به سبب سلطه طلبی ایتالیا در گذشته عذرخواهی کرد.

نخست وزیر ایتالیا در حالیکه مورد تشویق حاضران قرار گرفته بود طی سخنانی گفت: «ما به خاطر گذشته‌ای که خود و ‌فرزندانمان از آن احساس گناه می‌کنیم از شما عذرخواهی می‌نماییم».

برلوسکنی در ادامه تصریح کرد: «هیچ ملتی با تحمیل فرهنگ و سنت های خود، حق غلبه و حکومت بر مردم و ملت دیگر را ندارد».

رهبر لیبی نیز طی سخنانی در مجلس این کشورگفت: «ما عذر خواهی ایتالیا به سبب سلطه‌طلبی‌های آن را پذیرفته و از همه مردم لیبی خواهش می‌کنیم تا بر احساسات خود غلبه کنند و در رابطه‌ای بر اساس احترام متقابل‌، دست در دست دوستان ایتالیایی خود قرار دهند».

‌بر اساس اعلام مجلس نمایندگان ایتالیا، ‌این کشور در بخش زیر ساخت‌های لیبی و در فاصله زمانی بیست ساله‌، پنج میلیارد دلار هزینه خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین