کد خبر: ۸۵۳۹۶۹
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲
فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

عمان میانجی‌گر ما و غربی‌هاست؛ به طور جدی هم در حال پیگیری است

به گفته یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، کره جنوبی اصل بدهی را قبول دارد، اما مدیریت زمان توسط آن‌ها ناشی از وابستگی‌شان به آمریکاست.
عمان میانجی‌گر ما و غربی‌هاست؛ به طور جدی هم در حال پیگیری است
آفتاب‌‌نیوز :

به گفته فداحسین مالکی عدم همکاری کره‌جنوبی برای بازگشت پول ایران، دعوا را به دادگاه کشانده است. 

مهم‌ترین بخش‌های گفتگوی فداحسین مالکی، نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی، را می‌خوانید:

عمان میانجی‌گر ما و غربی‌هاست و به طور جدی در حال پیگیری است. مسائلی که در عمان مطرح می‌شود کلان است و اخیرا هم تماس تلفنی بین وزاری خارجی ما و عمان برقرار بوده است.

موضوع کره‌جنوبی به لحاظ بدعهدی کره ای‌ها بود. در چند سال گذشته کره‌ای نمی‌گفتند که ما بدهی ایران را نمی‌دهیم.

اما به هرحال در جمهوری‌اسلامی ایران، کسانی بودند که اعتمادی به حرف کره‌ای‌ها نداشتند از جمله خود بنده بار‌ها اعلام کردم که آن‌ها تصمیمات بین‌المللی‌شان را به آمریکا گره زده‌اند.

در یکی از جلسات کمیسیون امنیت تاکید کردیم که دستگاه دیپلماسی مقابله به مثل کره را در دستور کار قرار دهد. خصوصا محصولات خاصی که از کره وارد ایران می‌شود.

مطمئنا اقدامات حقوقی و قضایی ما نتیجه می‌دهد. اگر کره جنوبی خواسته باشد که به این صورت خود را مقابل جمهوری اسلامی ایران قرار دهد، خودشان ضرر می‌کنند. بازنده این قضیه کره جنوبی است.

مذاکرات دیپلماتیک همیشه وجود داشته است. بانک مرکزی ایران نیز با عراق و عمان گفتگو داشته است. مشکل اینجاست که نوع نگرش کشور‌ها بر مسائل بین‌المللی متفاوت است.

درست است عمانی‌ها با آمریکا ارتباط خوب دارند، اما واقعیت این است که همیشه جانب ایران را می‌گیرند، چون می‌دانند حق با ایران است. کره جنوبی میزان وابستگی شدیدی به آمریکا دارد و بر این اساس ضربه هم دیده است. کره با توجه به وابستگی به آمریکا این مانع را ایجاد کرده است.
کره ای‌ها اصل بدهی را قبول دارند، اما مدیریت زمان توسط آن‌ها ناشی از وابستگی شان به آمریکاست. فشار‌های آمریکا باعث عدم پرداخت بدهی ایران شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین