کد خبر: ۸۵۴۰۳
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۲:۵۵
اوباما ارسال نامه به مدودوف درباره ایران را تأیید کرد

رئیس جمهور آمریکا: سپر موشکی علیه ایران است، نه روسیه

آنچه در نامه گفتم درباره میزان تعهد ایران درقبال تسلیحات هسته‌ای بود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر انگلیس در کاخ سفید گفت: «روسیه باید نگرانی آمریکا را درباره امنیت کشورهای عضو ناتو درک کند».

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، باراک اوباما درباره محتوای نامه به روسیه درباره سپر دفاع موشکی گفت: «من فکر می کنم که نیویورک‌تایمز گزارش نادرستی درباره نامه داده است. ما در آن نامه مطالب طولانی درباره تمام موضوعات از منع تکثیر تا نحوه برخورد با نگرانی‌های امنیتی در مرز افغانستان و تروریسم نوشتیم و آنچه من در این نامه گفتم همان چیزی است که به‌صورت علنی نیز گفتم. موضوع سپر دفاع موشکی که ما از استقرار آن صحبت می‌کنیم علیه روسیه نیست بلکه به خاطر ایران است».

باراک اوباما گفت: «این نگرانی همیشه وجود داشته است که موشک ایران، آمریکا یا اروپا را تهدید می‌کند و چیزی که من در این نامه گفتم درباره میزان تعهد ایران درقبال تسلیحات هسته‌ای بود و این مسئله فشار یا ضرورت استقرار سپر دفاع موشکی را کاهش می‌دهد».

وی گفت: «این نامه به هیچ وجه به این معنا نیست که تعهد من به لهستان‌، جمهوری چک و دیگر کشورهای عضو ناتو برای استفاده کامل از مزایای عضویت در ناتو و حمایت آمریکا از امنیت آنها از بین رفته باشد. این نامه بیانیه‌ای است که در حقیقت من در گذشته گفتم. ما تعاملات خوبی با روسیه داشتیم و من گفتم ما نیاز داریم تا روابط خود را احیا کنیم».

اوباما گفت: «روسیه ضرورت دارد تا تعهد پایدار ما به استقلال و امنیت کشورهایی نظیر لهستان و جمهور ی چک را در ک کند و به عبارت دیگر ما نگرانی‌های مشترکی داریم و من نیز به این دو مورد اشاره کردم که موضوع منع تکثیر هسته‌ای و تروریسم بود. ما همچنین در حال حاضر نگرانی مشترک در زمینه اقتصاد جهانی داریم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین