پایگاه خبری آفتاب
۰۳ /تير /۱۴۰۵
Wednesday 24 June 2026
کد خبر:۸۵۴۳۱۹
۱۹:۱۰
۱۴۰۲/۰۵/۱۲

ادعای طالبان: ایران در یک ماه ۴۳ هزار افغان را اخراج کرد / ۴۶ هزار افغان نیز به خواست خودشان به افغانستان بازگشتند

ادعای طالبان: ایران در یک ماه ۴۳ هزار افغان را اخراج کرد / ۴۶ هزار افغان نیز به خواست خودشان به افغانستان بازگشتند
معاون وزارت مهاجرین طالبان اعلام کرد که ایران در یک ماه گذشته بیش از ۴۳ هزار افغان را اخراج کرده است.
۱۹:۱۰
۱۴۰۲/۰۵/۱۲
به گزارش آفتاب نیوز،

عبدالرحمن رشید، معاون وزارت مهاجرین طالبان اعلام کرد که ایران در ماه گذشته بیش از ۴۳ هزار افغان را بدون مدارک قانونی اخراج کرده است.

به گزارش «خبرگزاری آناتولی»، وی افزود: همچنین ۴۶ هزار افغان نیز به خواست خودشان به افغانستان بازگشته‌اند.

بنا به اعلام مقامات ایران، حدود ۵ میلیون افغان در ایران زندگی می‌کنند.

ایران افغان‌ها را بیشتر از طریق گذرگاه‌های مرزی در استان‌های هرات و نیمروز اخراج می‌کند.

گزارش خطا
ارسال پیام
captcha