کد خبر: ۸۵۴۳۶۲
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲

هشدار طوفان در خلیج فارس

رییس اداره هواشناسی قشم با اعلام هشدار هواشناسی دریایی در مناطق ساحلی و فراساحلی استان هرمزگان از تداوم وزش باد‌های جنوب شرقی از امروز (جمعه) تا ظهر (یکشنبه) با شدت و ضعف در تنگه هرمز و دریای عمان خبر داد.
هشدار طوفان در خلیج فارس
آفتاب‌‌نیوز :

محمد کاملی دیرستانی روز جمعه با توصیف و پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم اظهار داشت: در روز جاری، ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در استان هرمزگان پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در مناطق دریایی برای امروز (جمعه ۱۳ مرداد) در ساعات بعد از ظهر و شب و فردا (شنبه ۱۴ مرداد) وزش باد‌های نسبتا شدید جنوب شرقی و مواج شدن دریا به ویژه در تنگه هرمز، شرق خلیج فارس و دریای عمان پیش بینی می‌شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: در مدت یادشده بیشینه سرعت باد در این مناطق در محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا، در محدوده ۱.۵ متر (در تنگه هرمز) پیش بینی می‌شود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان هرمزگان، رشد ابر‌های همرفتی با احتمال رگبار باران و رعد و برق، تُندباد لحظه‌ای و گاه گرد و غبار پیش بینی می‌شود و سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نخواهد بود.

وی گفت: از این رو توصیه می‌شود در ساعت‌های بعدازظهر و شب از رفت و آمد در حاشیه رودخانه‌های فصلی و رفتن به مناطق مرتفع بویژه در شرق استان هرمزگان خودداری شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم افزود: از نظر دمایی، ضمن ماندگاری هوای گرم، نوسانات یک تا سه درجه‌ای دما در استان هرمزگان پیش بینی می‌شود.

وی بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۳۲ درجه و ۹۱ درصد و شهر قشم را ۳۲ و ۸۷ درصد اعلام کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین