کد خبر: ۸۵۴۹۰۹
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹

در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی چه گذشت؟

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ارائه تسهیلات به تشکیلات خودگردان فلسطین را درحالی در جلسه کابینه مطرح کرد که وزرای امنیت داخلی و دارایی این رژیم با این اقدام مخالف هستند.
در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی چه گذشت؟
آفتاب‌‌نیوز :

 با توجه به فشارهایی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا در معرض آن قرار دارد موضوع ارائه تسهیلات به تشکیلات خودگردان فلسطین در جلسه کابینه مطرح شد؛ اما هدف از مطرح کردن این موضوع برای اطلاع وزرا بود نه تصویب.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی سما، رون درمر، وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی اعلام کرد: سودی که به فلسطینی‌ها خواهد رسید بخشی از وعده‌هایی است که بعد از شهرک‌سازی‌های اخیر در کرانه باختری به آمریکا داده‌ایم.

نتانیاهو تأکید کرد که باید به وعده‌ها به ویژه وعده‌هایی که به آمریکایی‌ها داده شده، عمل کرد.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تصمیم نتانیاهو برای ارائه تسهیلات به تشکیلات خودگردان فلسطین به خاطر فشار آمریکا است.

در جلسه کابینه درباره ارائه تسهیلات مدنی و اقتصادی به تشکیلات خودگردان فلسطین با هدف ممانعت از فروپاشی آن صحبت شد.

در این جلسه همچنین درباره اوضاع جبهه شمالی در سایه تنش‌های اخیر میان حزب‌الله لبنان و نیروهای رژیم صهیونیستی صحبت شد.

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی این رژیم در این جلسه مدعی شد: من نمی‌فهمم با چه منطقی به فلسطینی‌ها تسهیلات می‌دهیم. شما می‌دانید که آن‌ها برای قتل تربیت می‌شوند و اسرائیل را هدف قرار می‌دهند. چرا الان در سایه موجی از عملیات تسهیلات می‌دهید.

نتانیاهو به وی گفت: باید ثبات تشکیلات خودگردان فلسطین را تقویت کنیم.

نتانیاهو قصد دارد اقدامات اتخاذ شده برای کمک به تشکیلات خودگردان فلسطین را طی روزهای آینده اعلام کند.

به گفته منابع عبری، تسهیلات اقتصادی شامل ایجاد منطقه صنعتی جدیدی در ترقومیا در منطقه الخلیل  و تمدید ساعت فعالیت پل النبی و به تأخیر انداختن بازپرداخت وام‌های تشکیلات خودگردان فلسطین به مدت یک سال است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین