کد خبر: ۸۵۴۹۹۵
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
مهار آتش سوزی جنگل‌های مریوان پس از ۳ روز

۴۵۰ هکتار جنگل در کردستان سوخت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: آتش سوزی در جنگل‌های مریوان پس از ۳ روز تلاش زمینی و هوایی مهار شد و ۴۵۰ هکتار از جنگل در آتش سوخت.
۴۵۰ هکتار جنگل در کردستان سوخت
آفتاب‌‌نیوز :

بهزاد شریفی پور اظهار کرد: بعد از آغاز عملیات اطفاء در روز پنجشنبه و جمعه با همکاری نیرو‌های شهرستان مریوان، با شدت گرفتن حریق، روز جمعه بالگرد نیروی هوای سپاه فراخوانده شد و همچنین برای ایمن سازی آتش از ساعات اولیه صبح شنبه، عملیات اطفاء از زمین و آسمان در جنگل‌های مریوان شدت گرفت و در عصر شنبه پایان آن اعلام شد. ۲ بالگرد دیگر برای کمک به مهار آتش حضور داشتند و عملیات اطفای هوایی را همزمان با سه بالگرد تقویت کردند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان بیان کرد: جنگلبانان سراسر استان برای کمک به مهار زمینی آتش، از جمعه فراخوانده شدند و در این زمینه موفق عمل کردند.

شریفی پور تصریح کرد: به دلیل آلودگی مناطق صفر مرزی به مین‌های به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی، امکان عملیات اطفای زمینی میسر نبود و با کمک ۳ فروند بالگرد وزرات دفاع و پشتیبانی، هلال احمر و نیروی هوایی سپاه، آتش مهار شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان از حضور عباسعلی نوبخت، رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در مریوان خبر داد و خاطرنشان کرد: جلسه مدیریت مهار آتش عصر جمعه در مریوان برگزار و راهکار‌های تسریع در اطفای آتش بررسی شد.

شریفی‌پور با تاکید بر اینکه نیرو‌های مردمی، ارتش، مرزبانی و سپاه نیز در عملیات اطفای آتش مشارکت داشتند افزود: بر اساس برآورد‌های اولیه حدود ۴۵۰ هکتار از جنگل‌های مریوان دچار آتش سوزی شده است. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد ۸۰ درصد آتش سوزی رخ داده سطحی، ۱۵ درصد تاجی و پنج درصد هم تنه‌ای بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد کنده‌های مشتعل فقط با آب خاموش می‌شوند افزود: عملیات ایمن سازی به وسیله بالگرد ویژه اطفاء هوایی برای مناطق دارای پتانسیل شعله ور شدن انجام شد.

وی در پایان سخنان خود از تمامی جنگلبانان، نیرو‌های مردمی و نظامی برای کمک به اطفاء آتش قدردانی کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین