کد خبر: ۸۵۵۱۵
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۱

آمریکا: درمورد حزب‌الله مثل انگلیس عمل نمی‌کنیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آمریکا روز جمعه اعلام کرد حاضر نیست در آغاز تماس سطح بالا با شاخه سیاسی جنبش حزب الله لبنان که واشنگتن آن را یک گروه تروریستی می‌داند، مانند انگلیس عمل کند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، «گوردون دوگاید»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در مصاحبه با خبرنگاران افزود: «دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا که وعده نزدیکی با دشمنان آمریکا را داده است پیش از اعلام روز جمعه انگلیس، با این کشور رایزنی کرده بود».

اما دوگاید تاکید کرد دولت جدید آمریکا نیز در خودداری از تماس با شاخه‌های سیاسی و نظامی جنبش حزب الله لبنان رویکرد دولت جرج دبلیو بوش رئیس جمهور سابق آمریکا را دنبال می‌کند.

وی گفت: «ما حاضر نیستیم درقبال حزب الله رویکردی مانند رویکرد انگلیس داشته باشیم».

دیوید میلیبند وزیر امور خارجه انگلیس روز جمعه تایید کرد: «مجوز برقراری تماس‌هایی را در سطح پائین با جنبش حزب الله لبنان صادر کرده است».

وزیر امور خارجه انگلیس تاکید کرد: «فعالیت شاخه نظامی حزب الله در انگلیس ممنوع است اما شاخه سیاسی اکنون در دولت وحدت ملی لبنان که ژوئیه گذشته تشکیل شد نمایندگانی دارد».

میلیبند گفت: «ما مجوز تماس‌هایی را در سطح پائین با آنها (‌شاخه سیاسی حزب الله لبنان) صادر کرده‌ایم تا عزم خود را برای اجرای قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل متحد که در آن بر انحلال گروه‌های شبه نظامی لبنانی تاکید شده است به صورت روشن نشان دهیم».

هدف از قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل متحد توقف درگیری‌های بین حزب الله و اسرائیل در لبنان در سال 2006 بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین