کد خبر: ۸۵۵۲۴
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۳:۵۲
بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها

کارگردان «فتنه» ممکن است نخست‌وزیر هلند شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جنجال‌های ایجاد شده توسط «گریت وایلدرز» رهبر حزب راست افراطی هلند و کارگران فیلم ضد اسلامی «فتنه» و از جمله ممانعت انگلیس از ورود وی به پارلمان این کشور، باعث شهرت وی شده است شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها امکان پیروزی حزب «وایلدرز» در انتخابات پارلمانی هلند افزایش یافته است و حتی احتمال این وجود دارد که وی بتواند به مقام نخست‌وزیری هلند دست یابد.

در جریان نظرسنجی‌های اخیر در هلند حزب وایلدرز از حزب دموکرات مسیحی و عضو دولت ائتلافی هلند پیشی گرفته است. وایلدرز در این باره گفت: «من در این مورد بسیار خوشحالم البته این تنها نتایج یک نظرسنجی‌ است ولی نشانگر اطمینان رای‌دهندگان هلندی است».

وی در ادامه افزود: «تا آنجا که من می‌دانم اگر انتخابات فردا رخ دهد من نخست‌وزیر بعدی خواهم شد».

نتایج نظرسنجی حاکی از آن است که در انتخابات، حزب آزادی 18 درصد آرا را به خود اختصاص خواهد داد و 27 کرسی از 150 کرسی پارلمان را به دست می‌آورد. در حالی که حزب حاکم دموکرات مسیحی 26 کرسی را به خود اختصاص داد.

حزب حاکم تلاش می‌کند با ارسال نیروهای اضافی به افعانستان موقعیت انتخاباتی خود را تثبیت کند.

پیشی گرفتن حزب آزادی باعث می‌شود وایلدرز رهبر حزب در موقعیتی تعیین کننده قرار گیرد و مراحل پیچیده تشکیل دولت ائتلافی را حذف کند.

با وجود امتناع انگلستان از ورود وایلدر به خاک این کشور، این کارگردان هلندی از سوی آمریکا اجازه ورود دریافت کرد تا فیلم 15 دقیقه‌ای وی در واشنگتن به نمایش درآید.

با این حال روزنامه هلندی NRC نوشت در آمریکا تنها 40 نفر در مراسم نمایش فیلم فتنه که اسلام را با نازیسم مقایسه کرده بود حضور یافتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین