کد خبر: ۸۵۵۳۱
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۴

ابهام درباره حادثه تصادف رانندگی نخست‌وزیر زیمبابوه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حزب مورگان چانگرای، نخست‌وزیر زیمبابوه خواستار تحقیق منابع مستقل درباره سانحه تصادف روز گذشته شد که طی آن همسر چانگرای جان خود را از دست داد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، این مطلب را یک نماینده مجلس عضو جنبش تغییرات دموکراتیک پس از آن اعلام کرد که یک گزارش‌، اخبار اولیه را درباره آمریکایی بودن کامیونی که با خودروی چانگرای تصادف کرد، نادرست دانست.

پیشتر اعلام شده بود که خودروی حامل چانگرای و همسرش با کامیون حامل کمک‌های آمریکا برای زیمبابوه تصادف کرده است. این سانحه رانندگی دیشب در جاده‌ای فرسوده در حاشیه پایتخت زیمبابوه روی داد. 

تصادف جان همسر نخست وزیر زیمبابوه را گرفت [کلیک کنید]

«ادی کراس» گفت: «ما از هرگونه قضاوت تا زمانی که یک تحقیق کامل درباره این موضوع انجام نشده، خودداری می‌کنیم و فعلاً ‌نمی‌توانیم در این مورد نظر بدهیم».

«نلسون چامیسا»، سخنگوی جنبش تغییرات دموکراتیک در همین ارتباط گفت: «زیمبابوه در غم فرو رفته و شوکه شده است؛ ما یک مادر را از دست دادیم».

از سوی دیگر، رابرات موگابه، رئیس‌جمهور زیمبابوه و همسرش گریس (Grace)، جمعه بعد از ظهر از چانگرای در بیمارستان عیادت کردند.

در همین حال، منابع پزشکی، روز شنبه، اعلام کردند «مورگان چانگرای»، نخست‌وزیر زیمبابوه احتمالاً امروز از بیمارستان مرخص خواهد شد.

یک روز پس از کشته شدن همسر چانگرای و زخمی شدن خود وی، دکتر «داگلاس گواتیدزو» رییس بخش سوانح بیمارستان هراره اعلام کرد نخست وزیر زیمبابوه از ناحیه سر دچار جراحاتی شده است و از درد در ناحیه سینه نیز شکایت می‌کند ولی در وضعیت ثابتی قرار دارد.

وی در گفتگو با خبرنگاران در بیمارستان هراره اعلام کرد احتمال می‌رود چانگرای امروز یا فردا مرخص شود.

«یان ماکون»، منشی نخست‌وزیر زیمبابوه و یکی از اعضای حزب موسوم به «جنبش برای تغییرات دموکراتیک»، اعلام کرد چانگرای از مرگ همسر خود بسیار متاثر شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین