کد خبر: ۸۵۵۴۹
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۸۷ - ۲۳:۰۶

مرده‌شویی در قزوين کاملاً مكانيزه می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرپرست سازمان بهشت فاطمه (س) قزوین از نصب دستگاه‌های جدید در غسالخانه بهشت فاطمه (س) قزوین خبر داد و گفت: 90 درصد شستشوی اموات در قزوین توسط دستگاه انجام می‌شود.
غلامرضا ابراهیمی اظهار داشت: برای اجرای بزرگ‌ترین غسالخانه بهشت فاطمه (س) قزوین 550 میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی شده که اعتبار اختصاص یافته برای اجرای این طرح 380 میلیون تومان است.

وی افزود: با توجه به میزان اعتبار پیش‌بینی شده و اختصاص یافته، کاهش این میزان اعتبار بر روند اجرای این طرح، تاثیر منفی گذاشته است.

سرپرست سازمان بهشت فاطمه (س) قزوین خاطرنشان کرد: این طرح باید تا پایان سال به اتمام برسد ولی تا پایان سال کار احداث ساختمان این طرح به اتمام می‌رسد و بهره‌برداری از آن، بعد از ساخت دستگاه شستشوی فوت شدگان و کار تأسیساتی است.

ابراهیمی تصریح کرد: طراحی اولیه دستگاه شستشو توسط این سازمان صورت گرفته که در حال حاضر ساخت آن به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی اضافه کرد: غسالخانه جدید به دستگاه شستشو، نظارت اولیه، تغسیل و کفن پیچی مجهز و با نصب دستگاه‌های جدید 90 درصد شستشوی اموات توسط دستگاه انجام می‌شود.

سرپرست سازمان بهشت فاطمه (س) قزوین تصریح کرد: متأسفانه جامعه به خاطر مسائل اجتماعی به شغل شستشوی میت دیدگاه منفی دارد که با نصب این نوع دستگاه از نیروی انسانی کمتر استفاده می‌شود.

ابراهیمی بیان کرد: همچنین غسالخانه به اتاق ویژه برای شستشوی میت‌های که دارای بیماری واگیردار هستند مجهز می‌شود که تمام دستگاه‌ها بعد از پایان کار به طور کامل ضدعفونی می‌شوند و بعد از شستشوی میت، این اتاق بلافاصله با محلول‌های قوی‌تر ضدعفونی می‌شود.

ابراهیمی در پایان یادآور شد: فعالیت دستگاه شستشوی مردگان برای نخستین بار در قزوین اجرایی می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین