کد خبر: ۸۵۵۶۹۴
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۹

غرق شدن ۲ نفر در اصفهان

سخنگوی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان از فوت ۲ نفر و برجای ماندن یک مصدوم بر اثر چند حادثه غرق شدگی در این استان خبر داد.
غرق شدن ۲ نفر در اصفهان
آفتاب‌‌نیوز :

عباس عابدی، شامگاه جمعه افزود: نخستین حادثه در رودخانه دهکده تفریحی شهرستان چادگان رخ داد که در آن یک مرد ۴۴ ساله بدنبال غرق شدگی در رودخانه فوت کرد.  عصر جمعه نیز در اثر حادثه غرق شدگی در استخر کشاورزی واقع در حبیب آباد یک پسر ۱۵ ساله جان خود را از دست داد.  در حادثه دیگری که در اصغر آباد خمینی شهر اتفاق افتاد؛ یک کودک پسر ۱۴ ساله بدنبال غرق شدگی در کانال آب از سوی کارشناسان اورژانس پیش بیمارستانی احیاء قلبی و از مرگ حتمی نجات یافت سپس به بیمارستان ۹ دی منظریه خمینی شهر منتقل شد.

عابدی گفت: در مجموع، ۴ واحد امدادی اورژانسِ ۱۱۵ در محل حوادث غرق شدگی حضور یافتند.

وی افزود: همچنین با اعزام بالگرد اورژانس هوایی نیز یک زن باردار که به علت آسیب به ناحیه سر در بیمارستان رسول اکرم (ص) فریدونشهر بستری شده بود به بیمارستان فاطمه زهرا (س) نجف آباد انتقال یافت.

به گزارش ایرنا و به گفته علی پارسا؛ معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان، در سه ماه نخست امسال بیشترین موارد غرق شدگی در استان مربوط به کودکان کمتر از پنج سال و پس از آن بین ۶ تا ۱۸ سال بود. حوادث غرق شدگی در استخر‌های کشاورزی ۳۶ درصد، رودخانه ۲۳ درصد، استخر ۱۸ درصد و کانال‌های آب ۹ درصد بوده است.

میزان تلفات ناشی از غرق شدگی در استان بر اساس گزارش پزشکی قانونی از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ به ترتیب ۵۲، ۹۲، ۸۷، ۴۷ و ۶۰ نفر بوده است. در سه ماه نخست امسال نیز ۲۲ غرق شدگی در ۱۰ شهرستان استان گزارش شد که بر اثر آن ۱۵ نفر فوت کردند. بیشترین موارد غرق شدگی سه ماه نخست امسال به ترتیب در شهرستان‌های نجف‌آباد، اصفهان و فلاورجان اتفاق افتاده است.

اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان از ۱۶۱ پایگاه امدادی شامل ۸۱ پایگاه شهری، ۷۹ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس برخوردار است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین