کد خبر: ۸۵۵۹۳
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۵

یک زن نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اولین زن افغان نامزدی خود را برای شرکت در دومین دور انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در سال آینده اعلام کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، خانم «شهلا عطا» نماینده مردم کابل درمجلس نمایندگان افغانستان، هدف از نامزدی خود را برای شرکت در دومین دور انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، تحقق مردم سالاری و اجرای قانون اعلام کرد.

خانم عطا در یک نشست خبرى در کابل گفت که وى این تصمیم را بعد ازخواست مکرر تعداد زیاد افغان‌ها در داخل و خارج از کشور، اتخاذ کرده است.

وى افزود: «من به‌خاطر تحقق هرچه بیشتر پروسه مردم‌سالارى در افغانستان و مطابق قانون اساسى کاندیداتورى خود را براى انتخابات آینده ریاست جمهورى اعلان می‌نمایم».

وى گفت که اگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود؛ خط مشى «سردار محمد داؤد خان» را ادامه خواهد داد و همچنان براى تحکیم وحدت ملى در کشور فعالیت خواهد نمود.

وی در این نشست خبرى در مورد خط مشى ١٦ ماده‌اى خود به طور فشرده اطلاعاتی ارائه کرد و افزود که در آینده نزدیک در این مورد جزئیات بیشتری ارائه خواهد کرد.

وی همچنین سیاست کشورهای خارجی را در افغانستان مورد انتقاد قرار داد و گفت: «اگرچه مبالغ زیادی برای مبارزه با مواد مخدر درافغانستان اختصاص یافته اما این مبارزه تاثیرات چندانی به همراه نداشته است».

خانم عطا در سال 1346 دراستان ننگرهار افغانستان به دنیا آمد و تحصیلات فوق دیپلم دارد.

«حامد کرزی»، «انورالحق احدی»، «رمضان بشردوست»، «عبد الجبار ثابت»، «عبد القادر امامی غوری»، «عبد الله عبد الله»، «اشرف غنی احمدزی»، «علی احمد جلالی» و «حلیم تنویر»، از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده به شمار می‌روند.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری ا فغانستان، 29 مرداد سال آینده برگزار شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین