کد خبر: ۸۵۶۱۹
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۲

سودان سازمان‌های کمک رسان در دارفور را اخراج کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «عمرالبشیر» رئیس‌جمهور سودان یکشنبه به دارفور سفر کرد تا مخالفت خود را با انتقادات غرب نشان دهد. البشیر دوشنبه به مامورین حفظ صلح و کمک‌رسانان خارجی هشدار داد در صورت تخلف از قوانین سودان از این کشور اخراج می‌شوند.
 
به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، سودان نیروهای کمک رسان خارجی را به عنوان جاسوس از کشور اخراج کرد و 13 سازمان کمک‌رسان به مردم دارفور را به اتهام همکاری با دادگاه بین‌المللی لاهه تعطیل کرد.

دادگاه لاهه با محکوم شناختن البشیر در بحران دارفور حکم بازداشت وی را صادر کرده ‌است. سخنگوی وزارت خارجه سودان به خبرگزاری این کشور گفت: «این گروه‌ها با دادگاه همکاری داشتند و مدرک آن نیز موجود است».

 دولت سودان اعلام کرده که جای این گروه‌ها را پر خواهد کرد. 

گروههای اخراجی شامل «آگسفم» و «نجات کودکان»، همکاری با دادگاه لاهه را رد کردند و هشدار دادند توقف برنامه‌ها تاثیر بسیار بدی بر زندگی هزاران تن از مردم دارفور می‌گذارد. 

دفتر سازمان ملل در سودان نیز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام داشت: «پرکردن جای خالی این سازمانها که 40 درصد از نیروهای کمکی دارفور را تشکیل می‌دادند غیرممکن است و 85 سازمان غیرانتفاعی فعال در دارفور بدون حضور این سازمان‌ها متوقف می‌شوند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین