کد خبر: ۸۵۶۴۶
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۳:۰۹

اعتماد: یک تفکر مسموم در روزنامه ایران رخنه کرده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ سرمقاله روزنامه اعتماد در مورد تخریب آیت الله هاشمی رفسنجانی در روزنامه دولتی ایران هشدار داده است. 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، روزنامه اعتماد در شماره روز سه شنبه خود با یادآوری اینکه: «وقتی مسوولی از جمهوری اسلامی ایران مخصوصاً با سابقه فرماندهی جنگ در هشت سال دفاع مقدس، به رغم تبلیغات سوء و تهدیدات جدی بعثی‌ها و سلفی‌ها به کشور عراق می‌رود و در کاخ ریاست جمهوری از نظامیان عراقی سان می‌بیند و به احترام ایشان، آهنگ سرود جمهوری اسلامی در قلب عراق نواخته می‌شود، وقتی همه مسوولان عراق از رئیس جمهور کرد گرفته تا نخست وزیر شیعه و آن وزیر مسیحی و دیگر وزرای کابینه و معاونین رئیس جمهور و رئیس مجلس اعلا و روسای احزاب، گروه‌ها و فرق مذهبی و قومی به دیدار ایشان می‌روند، وقتی که در آستانه سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) به سامرا می‌رود و آن عزاداری بی‌سابقه را در مقابل چشمان متحیر کسانی که به هر دلیلی نمی‌خواهند ببینند، انجام می‌دهد یا وقتی با روی گشاده مورد استقبال آیات عظام و مراجع بزرگوار نجف قرار می‌گیرد و بالاتر از همه وقتی پس از دیدار عمومی با آیت الله سیستانی با درخواست آن بزرگمرد جهان اسلام، دیدار خصوصی انجام می‌دهد و پس از دیدار در کنفرانس خبری می‌گوید "دشمنان بدانند که نظرات جمهوری اسلامی و آیت الله سیستانی کاملاً هماهنگ می‌باشد"» تصریح کرده است:‌ «از روزنامه ایران که یک روزنامه کاملاً دولتی است و در بودجه سالانه دولت ردیف تقریباً مستقلی دارد، انتظار این بود که حداقل با ادبیات خاص خودشان به انعکاس این سفر بپردازند. ولی در حرکتی شگفت انگیز قلم را در جهت تخریب به کار گرفتند». 

اعتماد افزوده است:‌ «یادداشت روزنامه ایران (روز پنجشنبه صفحه سه) آن هم در حالی که رئیس مجلس خبرگان رهبری هنوز در سفر عراق بود و قرار بود پس از بازگشت، بلافاصله در اجلاس رسمی خبرگان شرکت کند، زنگ خطری در گوش نظام اسلامی است که اتفاقاً ناشیانه نواخته شد». 

خلیل رضوی،‌ نویسنده این یادداشت با بیان این مطلب که "روی سخنم در این مقال اولاً به همکاران مطبوعاتی‌ام در روزنامه ایران است که توجه داشته باشند رخنه یک تفکر مسموم و حب و بغض‌های سیاسی و جناحی، سال‌ها شرافت و صداقت روزنامه‌نگاری آنان را بر باد ندهد. ثانیاً به نمایندگان مجلس خبرگان رهبری است که چرا سکوت می‌کنید تا گروهی با کینه‌های باندی و جناحی و حتی بالاتر از آن، بغض‌های فردی به رئیس خبرگان توهین کنند و ثالثاً با دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی است که چرا مقابل این حرمت شکنی‌ها سکوت می‌کنند؟" آورده است: ‌«آقایان محترم، دلسوزان انقلاب، این خطر را جدی بگیرید چون گروهی که در حالت تغار شکسته قلم و قدم به دست گرفتند، برای بقای خویش هر کاری می‌کنند. از حاج حسن آقا خمینی شروع کردند و امروز به آیت الله هاشمی رفسنجانی رسیدند و امان از فردا و فرداهایی که در اندیشه های آنان است».
 
سرمقاله اعتماد در پایان آورده است: «مجدداً به دست‌اندرکاران روزنامه دولتی ایران که ارگان رسمی خبرگزاری جمهوری اسلامی می‌باشند، یادآور می‌شوم که در زمان حملات معاندان به آقای هاشمی رفسنجانی در مورد قضیه مک فارلین، امام (ره) در بیانیه‌یی شدید اللحن خطاب به هشت تن از نمایندگان مجلس گفتند "این تذهبون؟" شاید اگر آن نهیب مقتدرانه امام (ره) نبود، گروهی که آن روزها فرصت را مناسب دیده بودند، به غبارافکنی خویش ادامه می‌دادند. اما آن روز گذشت و پس از سال‌ها، گروهی دیگر که شاید باقی السلف آن جریان باشند، آنقدر به پشتیبانی‌های روسای خود دلگرم هستند که با صراحت قلمی مافی الضمیر خویش را رسانه‌یی می‌کنند. کاش آن نهیب آسمانی در فضای کشور می‌پیچید که ای گردانندگان دولتی‌ترین روزنامه کشور؛ این تذهبون»؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین