کد خبر: ۸۵۶۵۴
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۹:۲۴

آیت‌الله جوادی آملی: ساکت کردن مردم هنر نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله جوادی‌ آملی با اشاره به انتخابات سال آینده گفت: «مردم را ساکت کردن هنر نیست باید به گونه‌ای عمل کرد که مردم به سکون یعنی همان آرامش درونی دست یابند».

به گزارش سرویس فرهنگ و اندیشه آفتاب، این استاد حوزه علمیه در دیدار مسوولان رادیو معارف و رادیو جوان گفت: «اداره کردن جامعه‌ای که جهل علمی و یا جهالت عملی در آن حاکم است، بسیار سخت و دشوار است، زیرا در این جامعه هر روز آشوبی برپاست و آرامشی وجود ندارد و اگر این جامعه هم دارای آرامش نسبی شود به واسطه سکوت مردم از روی ترس و یا وعده کاذب است نه از روی سکون و آرامش درونی».

جوادی ‌آملی گفت: «الان سازمان‌های بین‌المللی از اداره کردن جهان عاجزند و هر روز شعله‌ای از جنگ در قسمتی از دنیا زبانه می‌کشد».

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به وضعیت جامعه در زمان ظهور امام زمان(عج) افزود: «هنگام ظهور عقل مردم شکوفا می‌شود و اداره مردم عاقل با 313 مدیر و فرمانده، بسیار آسان خواهد بود. مردم فهیم نه بی‌راهه می‌روند و نه راه کسی را می‌بندند».

وی با بیان این‌که باید جامعه را با آرامش اداره کرد، اظهار كرد: «عاقل و عالم کردن مردم باید از اهداف رسانه‌ها باشد».

براساس گزارش مرکز خبر حوزه، جوادی ‌آملی گفت: «موظف به اجرای عدل هستیم نه اعتدال زیرا اعتدال معنایش آن است که ببینیم دیگران چه می‌خواهند».

این استاد حوزه افزود: «رسانه‌ها باید برای برقراری عدل در جامعه تلاش کنند نه آنکه به انجام اعتدال روی آورند».

جوادی‌ آملی خطاب به مسوولان رادیو جوان گفت: «این رادیو باید جهل‌زدایی نماید تا باعث افزایش عقل جوانان شود».

وی با بیان این‌که در گذشته طول عمر ورزشکاران بسیار بالاتر از حال حاضر بود، افزود: «ورزش به تجارت تبدیل شده و ورزشکاران، وسیله‌ای برای این تجارت شده‌اند».

استاد حوزه علمیه قم گفت: «ماهواره امید باید برای جوانان مهم باشد نه گل زدن یک ورزشکار».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین