کد خبر: ۸۵۶۶۳۲
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹
وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیات دولت

برای دانش‌آموزان بی‌حجاب جرم‌انگاری شده؟ / وزیر آموزش و پرورش: خبر ندارم/ مجوز ۱۰۰۰ مدرسه را لغو یا تعطیل کردیم

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سالیانه ۱۵۵ میلیون جلد کتاب درسی چاپ می‌کنیم، گفت: برای اولین بار در دولت سیزدهم تلاش شده تا تمامی کاغذ مورد نیاز کتاب‌های درسی در داخل تامین شود.
برای دانش‌آموزان بی‌حجاب جرم‌انگاری شده؟ / وزیر آموزش و پرورش: خبر ندارم/ مجوز ۱۰۰۰ مدرسه را لغو یا تعطیل کردیم
آفتاب‌‌نیوز :

رضامراد صحرایی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: در کشور ۷۰ هزار تن کاغذ مصرف می‌شود، که ۵۰ هزار تن آن را آموزش و پرورش مصرف می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دو روز قبل درخصوص کاغذ تصویب شد که از کاغذ داخلی مصرف کنیم، اظهار داشت: برای اولین بار است که در این دولت تمام کاغذمان را از داخل تامین کنیم و امید است بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم. این کار بزرگی است.

صحرایی درباره شهریه مدارس نیز توضیح داد: شهریه مدارس روی سایت سازمان مدارس غیردولتی قرار گرفته است و اگر مدرسه‌ای بیش از مقدار شهریه دریافت می‌کند، اولیا می‌توانند شکایت خود را اعلام کنند تا پیگیری شود. چند مرکز در دولت قبل مجوز داشتند که با دلار شهریه بگیرند این‌ها مدارس تطبیقی هستند و دانش‌آموزان آن‌ها هم خارجی هستند این موضوع تسری داده شده که کار غیرقانونی بوده است و ما هم به‌طور جد دنبال آن هستیم که این را برگردانیم و اگر تخلف کرده باشند حتما پلمپ می‌کنیم. در این دولت بالغ بر هزار مدرسه را یا لغو مجوز کردیم و یا دستور تعطیل موقتشان را صادر کردیم.

رتبه‌بندی معلمان و صدور احکام جدید از هفته آینده آغاز می‌شود

وزیر آموزش و پرورش همچنین به خبرنگاران گفت که رتبه بندی (معلمان) و موضوع صدور احکام جدید مبتنی بر نتایج اعتراضات از هفته آینده آغاز می‌شود و کسانی که اعتراض شان وارد شده است، رتبه‌شان ارتقاء می‌یابد و رتبه جدید می‌گیرند.

صحرایی درباره مصوبه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مبنی بر اینکه سند جامع سرمایه انسانی آموزش و پرورش تهیه شود، گفت: کمیسیون تلفیق مصوبات خوبی را دیروز و امروز داشته و دارد و هنوز هم تمام نشده است. تدوین جامع منابع انسانی از جذب پذیرش تا نگهداشت و بازنشستگی و سایر موارد آموزش و پرورش است. تدوین سند جامع کار ضروری است و برنامه ریزی را راحت‌تر می‌کند و آینده را نشان می‌دهد.

محدودیتی برای ثبت نام دانش آموزان اتباع وجود ندارد

وی درباره ثبت نام از دانش آموزان اتباع خارجی نیز گفت: آن دسته از اتباعی که شناسه مهاجر و کد مخصوص را از وزارت کشور نگرفته‌اند، باید آن را اخذ کنند، زیرا شرط ثبت نام است و محدودیتی برای ثبت نام آن‌ها وجود ندارد.

وزیر آموزش و پرورش درباره اینکه ادعا شده درباره برای دانش آموزان زیر ۱۸ سال در زمینه عفاف و حجاب جرم انگاری شده است؟ گفت: این موضوع را نه شنیده ام و نه خبر دارم؛ در لایحه دولت چنین چیزی نیست و لایحه دولت بحث جرم انگاری نداشت، بلکه تخلف بود.

صحرایی از برگزاری اجلاس بزرگ مدیران مدارس سراسر کشور در هفته‌های آینده به میزبانی تهران خبر داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین