کد خبر: ۸۵۶۷۷۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
تبلیغات

چگونه به وسیله ناودانی سازه خود را مستحکم کنیم؟

پروفیل ناودانی، یکی از فرآورده‌‏های فلزی بسیار مقاوم و پر کاربرد است که امروزه در صنعت ساختمان سازی و طراحی و اجرای سازه‏‌های بسیار بزرگ مورد استفاده قرار می‏‌گیرد. این نوع پروفیل، دارای ظاهری همانند تیرآهن معمولی است
چگونه به وسیله ناودانی سازه خود را مستحکم کنیم؟
آفتاب‌‌نیوز :

آیا تابحال به این مسئله اندیشیده ‏ اید که ساختمان‌‏های عظیم الجثه از چه متریالی ساخته می‏‌شوند تا بتوانند مقاومت زیادی در برابر زلزله و سایر حوادث داشته باشند؟ امروزه، متخصصان با استفاده از جدیدترین فرآورده‌‏های فلزی، تلاش می‏‌کنند تا اسکلت ساختمان‌‏های کوچک و بزرگ را به بهترین شکل ایمن سازی کنند و استحکام آن‏‌ها را به حداکثر برسانند. از مهم‏ترین فرآورده‏‌های فلزی در صنعت ساختمان سازی و بسیاری از صنایع گوناگون، می‌‏توان به پروفیل ناودانی اشاره نمود. در این بخش، قصد داریم به شرح مشخصات جدول اشتال ناودانی و شرح مشخصات این محصول بسیار مهم بپردازیم پس با ما همراه باشید.

ناودانی چیست؟

پروفیل ناودانی، یکی از فرآورده‌‏های فلزی بسیار مقاوم و پر کاربرد است که امروزه در صنعت ساختمان سازی و طراحی و اجرای سازه‏‌های بسیار بزرگ مورد استفاده قرار می‏‌گیرد. این نوع پروفیل، دارای ظاهری همانند تیرآهن معمولی است. البته در نظر داشته باشید پروفیل‌‏های ناودانی دارای انواع مختلفی هستند و هر کدام از آن‌‏ها در یک صنعت مورد استفاده قرار می‏‌گیرند.

انواع ناودانی

پروفیل ناودانی ساده، از پراستفاده‌‏ترین انواع ناودانی‌‏ها محسوب شده و از ورق گالوانیزه نیز تولید می‏‌شود. این نوع ناودانی برای افزایش استحکام محل عبور کانال‏‌های ساختمان مورد استفاده قرار می‏‌گیرد.

ناودانی مشبک نیز از پروفیل‏‌های پر کاربرد در صنعت ساختمان سازی به شمار می‏‌آید و بیشتر جهت متصل نمودن قطعات اسکلت به یکدیگر استفاده می‌‏شود.

ناودانی فابریک از وزن و استحکام بسیار بیشتری نسبت به سایر پروفیل‏‌ها برخوردار است. این نوع ناودانی برای ساخت ستون‏‌های اصلی و فرعی ساختمان‌‏های کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می‏‌گیرد. البته به خاطر داشته باشید که پروفیل‌‏های ناودانی از نظر متریال و فرآیند تولید، دارای انواع مختلفی هستند و در صنایع مختلف دیگری نظیر خودروسازی کاربرد دارند. در ادامه می‌خواهیم جدول اشتال ناودانی را به شما نشان دهیم.

جدول اشتال ناودانی

چگونه به وسیله ناودانی سازه خود را مستحکم کنیم؟

نقش ناودانی در صنعت ساختمان سازی

پروفیل ناودانی در ساختمان از اهمیت بسزایی برخوردار است. امروزه می‌‏توان با استفاده از این نوع پروفیل، ساختمان‌‏های کوچک و بزرگ را در برابر بسیاری از حوادث همچون زمین لرزه و ... مقاوم ساخت و طول عمر آن‌‏ها را افزایش داد. البته در نظر داشته باشید که نصب این نوع پروفیل در بخش‌‏های مختلف سازه، امری بسیار دشوار است.

-ساخت خرپا و اتصالات مربوط به تیرآهن

از مهم‏ترین نقش‌‏های پروفیل ناودانی در صنعت ساختمان سازی، می‌‏توان به ساخت خرپا و اتصالات مربوط به تیر آهن اشاره نمود. اسکلت ساختمان، متشکل از تیر آهن‌‏های بسیار زیادی است. تکنسین‏‌ها برای ساخت پایه‌‏های اصلی و فرعی ستون و خرپا و حتی اتصالات مربوط به تیرآهن‏‌ها، از پروفیل ناودانی استفاده می‌‏کنند. این نوع پروفیل، از مقاومت بسیار زیادی در برابر فشار و ضربات سنگین برخوردار می‌‏باشد. از این رو، استفاده از پروفیل ناودانی در ساخت ستون‏‌ها، سبب افزایش چندین برابری مقاومت و استقامت اسکلت ساختمان می‏‌گردد. جالب است بدانید که پروفیل‌‏های ناودانی به وسیله جوش کربن، ارگون و اتصالاتی نظیر پیچ و مهره به بخش‏‌های اصلی اسکلت متصل می‏‌شوند.

چگونه به وسیله ناودانی سازه خود را مستحکم کنیم؟

۲-ایمن سازی ستون‌ها

همچنین این پروفیل در ایمن سازی ستون‏‌های سازه نیز کاربرد دارد؛ حال سوال اینجاست که چگونه می‏‌توان با استفاده از این نوع پروفیل، ستون‌‏های سازه را تقویت نمود؟ این نوع پروفیل، در چهار گوشه ستون‏‌های بسیار بزرگ اصلی قرار می‌‏گیرند. این امر موجب چندین برابر شدن استحکام ستون‌های اصلی سازه می‏‌گردد. البته به خاطر داشته باشید که به کاربردن این نوع پروفیل در ستون‏‌های سازه، هزینه‌‏های زیادی را به همراه دارد. از این رو، از پروفیل ناودانی فابریک جهت مقاوم سازی ستون‏‌های اصلی و میانی سازه‌‏ها استفاده می‌‏شود. فراموش نکنید که نصب پروفیل‏‌های ناودانی به بدنه ستون، امری بسیار دشوار و طاقت فرسا برای کاربران می‌‏باشد.

۳-طراحی و اجرای اسکلت بخش دکوراسیون

یکی دیگر از نقش‏‌های بسیار مهم پروفیل ناودانی، طراحی و اجرای اسکلت بخش داخلی دکوراسیون سازه است. اگر نگاهی دقیق به دکوراسیون درون سازه‏‌ها بیاندازید، می‌‏توانید اسکلت قوی و محکم آن‏‌ها را مشاهده فرمایید. اسکلت دکوراسیون‌‏های داخلی و خارجی سازه، متشکل از ناودانی هستند. در نظر داشته باشید که پروفیل‌‏های ناودانی گالوانیزه برای ساخت اسکلت‌های دکوراسیون مخصوص نظیر انواع کابینت، ویترین، باکس، چهار چوب و ... مورد استفاده قرار می‏‌گیرند. 

قیمت پروفیل ناودانی

پیش از انجام هر اقدامی جهت خرید پروفیل ناودانی، باید اطلاعات دقیقی راجع به قیمت آن داشته باشید. قیمت این نوع پروفیل، با توجه به نوسانات بسیار زیاد بازار متغیر است. البته در نظر داشته باشید عواملی نظیر وزن، ابعاد، اندازه، ضخامت، نوع متریال، گرید و نوسانات بازار بر روی قیمت پروفیل ناودانی تاثیر گذارند. به خاطر داشته باشید که پروفیل‏‌های ناودانی مرغوب از قیمت نسبتا بالایی برخوردار هستند. اما شما می‌‏توانید با مراجعه به فروشگاه‌‏های معتبر، این نوع پروفیل را با قیمتی بسیار عالی و کیفیتی بی نظیر خریداری کنید و مورد استفاده قرار دهید. برای استعلام دقیق قیمت پروفیل ناودانی، می‌‏توانید با کارشناسان ما در آرسینکو در ارتباط باشید.

پروفیل ناودانی را از کجا بخریم؟

بسیاری از افراد با این سوال مواجه می‏‌شوند که پروفیل ناودانی از کجا بخریم؟ امروزه فروشگاه‏‌های پروفیل آنلاین و حضوری بسیار زیادی در سراسر کشور وجود دارند. اما برای آن که بتوانید این نوع پروفیل را به صورت عمده یا خرده با قیمتی مناسب و کیفیتی عالی خریداری کنید و به وسیله آن استحکام سازه خود را دو چندان نمایید، بایستی به فروشگاه‌‏های معتبر مراجعه فرمایید. شما می‌‏توانید جهت خرید ناودانی به وبسایت آرسینکو مراجعه کنید.

چگونه به وسیله ناودانی سازه خود را مستحکم کنیم؟

کلام آخر

همانطور که در قسمت‌‏های قبل ذکر شد، پروفیل ناودانی از پر استفاده‌‏ترین انواع پروفیل‌‏ها در صنعت ساخت سازه محسوب می‌‏شود. این نوع پروفیل، قادر است استحکام سازه را به بهترین شکل به حداکثر برساند. البته برای آن که بتوانید از تمامی مزایای پروفیل ناودانی بهره‏‌مند شوید، باید آن را با کیفیتی عالی خریداری کنید و مورد استفاده قرار دهید. برای خریداری این محصول پر کاربرد و ارزشمند با قیمتی مناسب و کیفیت بی نظیر، می‌‏توانید با متخصصان ما مشورت کنید. البته در هنگام خرید پروفیل ناودانی، باید به نکاتی نظیر ابعاد و ضخامت و حتی نوع متریال توجه بسزایی داشته باشید تا بتوانید خریدی سودمندانه و مفیدی را تجربه نمایید و لذت ببرید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین