کد خبر: ۸۵۶۸۹۹
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۹

واکنش کویت به سفر امیرعبداللهیان به عربستان

وزیر خارجه کویت از نتایج سفر حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران به عربستان و دیدار با فیصل بن فرحان، همتای سعودی‌اش استقبال کرد.
واکنش کویت به سفر امیرعبداللهیان به عربستان
آفتاب‌‌نیوز :

سالم عبدالله الجابر الصباح، وزیر خارجه کویت در بیانیه‌ای تاکید کرد که از نتایج سفر حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران به عربستان و دیدار با فیصل بن فرحان، همتای سعودی خود استقبال می‌کنیم.

وی گفت که این سفر نشان‌دهنده عزم و تلاش دو کشور برای بازگشت روابط دوجانبه به حالت طبیعی و پایبندی دو کشور به حفظ ثبات و امنیت منطقه است که این امر منجر به اعتمادسازی خواهد شد و در راستای منافع منطقه و جهان است.

وزیر خارجه کویت همچنین در ادامه از تلاش‌ها و میانجیگری‌های چین، عراق و عمان در بازگشت روابط ایران و عربستان تمجید کرد.امیدواریم که این سفر گامی در راستای ایجاد روابط قوی میان دو کشور بر اساس احترام متقابل باشد.

سالم الصباح همچنین تاکید کرد که امیدواریم این سفر آغازی برای صفحه‌ای روشن از روابط ایران با کشور‌های عربی خلیج (فارس) بر اساس حسن همجواری، عدم دخالت در امور داخلی کشور‌های دیگر، تقویت روابط و ایجاد پل‌های همکاری و گفتگو و تفاهم باشد و این امر در صلح و ثبات و شکوفایی کشور‌ها و مقابله با چالش‌های آینده سهیم خواهد بود.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (پنجشنبه) در سفری رسمی وارد ریاض شد و با فیصل بن فرحان، همتای سعودی خود دیدار و رایزنی‌های چند ساعته انجام داد.

امیرعبداللهیان صبح امروز وارد شهر جده عربستان شد و گزارش‌ها حاکی از آن است که وی در این شهر با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی نیز دیدار و رایزنی خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین