کد خبر: ۸۵۷۰۷
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۳:۲۵

مجید انصاری: BBC با شیطنت اصلاح‌طلبان را تخریب می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری درباره نوع برخورد رسانه‌های بیگانه نسبت به مسائل ایران اظهار داشت: ‌«رادیو و تلویزیون BBC با شیطنت و با شیوه‌های خاص اصلاح‌طلبان را تخریب می‌کند، البته آنها به شیوه‌های روانشناسی تبلیغات آشنا هستند و به همین دلیل مستقیماً به تخریب اصلاح‌طلبان روی نمی‌آورند».

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز که در حاشیه کنگره مجمع تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی (اتحادیه سوم) و نشست دبیران سازمان اسلامی دانشجویان ایران «سادا» (اتحادیه دوم) که روز پنج‌شنبه در هتل مارلیک تهران برگزار شد، سخن می‌گفت، در پاسخ به شبهه حمایت‌ رسانه‌های غربی از اصلاح‌طلبان، اظهار داشت: «چه طور شد زمانی‌که آن فیلمساز آمریکایی قصد ساخت فیلم زندگی آقای احمدی‌نژاد را دارد، کسی چیزی نمی‌گوید. اما اگر قرار بود همین فیلمساز فیلمی از زندگانی خاتمی بسازد، می‌گفتند امپریالیسم از ایشان حمایت کرده است».
 
وی تصریح کرد‌: ‌«اگر روزی دولت آمریکا و یا دولت رژیم صهیونیستی از نظام ما و یا مسئولی از مسئولان کشورمان به طور جدی تعریف کند، آن یک مشکل جدی است». 

انصاری با یادآوری اینکه رسانه‌های بیگانه علیه خاتمی هم فیلم‌هایی می‌ساختند و می‌گفتند امپریالیسم از این‌ها حمایت می‌کند، افزود: «خاتمی هم در زمان خودش مخالف‌هایی داشت، شاهدیم یک‌بار که به آمریکا رفت و در دانشگاهی صحبت کرد سلطنت‌طلبان تظاهرات و منطق دیپلماسی خاتمی را زیر سوال بردند».

وی با بیان اینکه در زمان دولت خاتمی نیز کشورمان را محور شرارت نامیدند، اظهار داشت:‌ «آنها می‌خواستند با این نامگذاری ابهت و منطق دیپلماسی آقای خاتمی را محکوم کنند لذا آنها همواره علیه مسئولان نظام ما چه آقای هاشمی و چه دیگران تبلیغ می‌کنند». 

وی افزود: «ما در داخل باید بر اساس فرموده امیرالمومنین (ع) حق را بررسی کرده و بشناسیم و تعصبی روی اشخاص نداشته باشیم، بلکه باید ببینیم کدام یک از اشخاص بهتر هستند».
 
عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز با اشاره به اینکه بحث اشخاص حاضر در کشور ما بحث اسلام و کفر نیست، اظهار داشت: «احمدی‌نژاد و خاتمی هر دو فرزند این ملت هستند و بحث، بحث‌ توانایی‌ها، صداقت‌ها و شیوه کار است و من معتقدم که شیوه کار آقای احمدی‌نژاد درست نیست». 

انصاری با بیان این‌که من شیوه کار و مدیریت احمدی‌نژاد را قبول ندارم، اظهار داشت:« شیوه کاری ایشان برای رسیدن به اهدافش مناسب نبود و ‌باید در انتخاب وزرا بیشتر دقت می‌کرد تا شاهد تغییرات مکرر نمی‌شدیم. البته این‌ها به آن معنا نیست که همه کارهایی که انجام داد، مثبت نبوده است».

وی در پاسخ به سوالی گفت: «گفتمان احمدی‌نژاد بسیار خوب بود ولی ای کاش با برنامه‌ریزی بیشتر به سمتی می‌رفت که شعارها تحقق پیدا کند؛ چراکه در این صورت قضاوت‌ها نیز تغییر می‌کرد».

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که ما برنامه‌هایی برای انتخابات داریم، گفت: «نتیجه انتخابات سال 76 فضای داخلی و خارجی طوری بود که همه درباره نتیجه انتخابات تحلیلی مشابه داشتند اما نتیجه چیز دیگری شد. آقای ناطق نوری ـ که فکر می‌کردند پیروز می‌شوند ـ وقتی آقای خاتمی رای آورد اولین نفری بود که به ایشان تبریک گفت و من از صداقت ایشان تشکر می‌کنم».

وی درباره طرح گفت‌وگوی تمدن‌ها که از سوی سید محمد خاتمی یادآور شد:‌ «این اولین باری بود که یک رییس‌جمهور جهان سومی پیشنهادی را در دفاع از کل بشر اعلام کرد و سازمان ملل هم به اتفاق این مساله را تصویب و سالی را به نام گفت‌وگوی تمدن‌ها نامگذاری کرد».

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که بنا به گفته کلهر در انتخابات نهم ریاست جمهوری، پنج میلیون از آرای احمدی‌نژاد، خوانده نشد، گفت: «گاهی آماری ارائه می‌شود که انسان تعجب می‌کند». 

انصاری سپس با اشاره به آمارهای ارائه شده از سوی رئیس‌جمهور در یکی از برنامه‌های تلویزیونی و یک گزارش رسمی دیگر، اظهار داشت: «تقریباً می‌توانم بگویم 90 درصد آماری که از سوی آقای احمدی‌نژاد در این برنامه تلویزیونی و آن گزارش رسمی ارائه شد، خلاف واقع است، لذا این گفته کلهر که 5 میلیون رای احمدی‌نژاد قرائت نشده، چگونه قابل اثبات است»؟ 

نماینده چهار دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر طبق برنامه عمل می‌شد، در حال حاضر در حساب ذخیره ارزی بایستی بیش از 100 میلیارد دلار پول وجود داشته باشد، اظهار داشت: «با این وجود آقای احمدی‌نژاد اعلام کرده است که میزان حساب ذخیره ارزی محرمانه است که این از آن جوک‌ها است؛ چرا که بحث‌هایی مانند مقدار پول موجود در حساب ذخیره ارزی و بحث‌های بودجه هیچگاه محرمانه نیست».
 
این عضو مجمع روحانیون مبارز با اشاره به اینکه از قدیم گفته‌اند دروغ گفتن در برخی اوقات برای فریب دشمن جایز است، یادآور شد: «اما دشمنان ما تمام آمار ما را دارند چرا که معلوم است چقدر نفت می‌فروشیم و چقدر درآمد داریم؛ اما آن را برای مردم خودمان بازگو نمی‌کنیم».

دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز هم‌چنین در پاسخ به سوالی درباره شرایط زندگی مردم اظهار کرد: «‌زندگی مردم در حوزه اقتصادی مشکل‌تر شد، چون درآمدها به میزان افزایش تورم افزایش پیدا نکرده است».

وی درباره روابط بین‌الملل با یادآوری این‌که در زمان خاتمی گفتمان ما همراه با منطق و احترام بود، گفت: «در حال حاضر برخی عناصر دولتی به راحتی از مذاکره با آمریکا صحبت می‌کنند در صورتی که قبلا این کار بسیار نادرست و ناپسند بود».

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم‌چنین با بررسی شرایط فعلی کشور از دیدگاه خود ابراز عقیده کرد: «نه وضعیت نخبگان، نه تولیدگران، نه کشاورزان و در کل مردم بهتر نشده است».

عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز در پاسخ به سوالی درباره نحوه نظارت مجلس بر دولت، گفت: «کمترین کاری که یک نماینده مجلس می‌تواند انجام دهد تذکر، نطق، سوال از وزیر، سوال از رییس جمهور و استیضاح است یا این‌که می‌تواند به عدم کفایت‌ها رای دهد و من روش کوتاه آمدن مجلس در برابر نارسایی‌ها را نمی‌پذیرم».

وی افزود: «اگر انتخابات تبدیل به حماسه شود تخلف نمی‌تواند کاری کند و آن‌جایی که مردم حضور پررنگ داشته باشد و رای خاموش نداشته باشیم، تخلفات تعیین کننده نیست». 

انصاری درباره حضور میرحسین موسوی هم گفت:‌ «شانس پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات آینده بسیار بالاست و شانس خاتمی نیز در این میدان بسیار بالاست. در حال حاضر حضور کاندیداهای مختلف در جبهه اصلاحات که هر کدام از زاویه‌ای به نقد وضعیت موجود بپردازند، امری مثبت است اما در نهایت شرط موفقیت اصلاح‌طلبان در این است که یک کاندیدا داشته باشند و باید گفت این سه نفر از دلسوزی، تدبیر و تجربه کافی برخوردار هستند، ولی نباید آرای مردم تقسیم شود و انتخابات به نفع رقیب پیش رود».

این عضو مجمع روحانیون مبارز تصریح کرد: «ادامه وضعیت فعلی بسیار شکننده است. البته نوعی اجماع در میان همه نخبگان کشور؛ اصولگرا و اصلاح‌طلب می‌بینم و توصیه می‌کنم نیروهای انقلاب فارغ از نگاه‌های حزبی به مصلحت کشور بیاندیشند، زیرا امکان استقرار فردی که در عرصه بین‌المللی مقبول‌تر است دور از انتظار نیست».

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا وضعیت زندگی مردم در دولت نهم بهتر شده است یا خیر؟ اظهار داشت: «زندگی مردم در حوزه اقتصادی مشکل‌تر شده، چرا که درآمدها به میزان تورم افزایش پیدا نکرده است».
 
انصاری افزود: «قیمت مسکن در دولت احمدی‌نژاد 300 درصد افزایش یافت و در حال حاضر به دلیل رکود جهانی 30 درصد کاهش قیمت داشته‌ایم، لذا قیمت مسکن برخلاف آنچه که می‌گویند نسبت به گذشته کاهش نداشته است».
 
وی با بیان اینکه آرامش و آسایش مردم نیز ارتقاء نیافته است، افزود: «عزت و کرامت ایرانیان در مسافرت‌های خارجی به شدت کاهش پیدا کرده است و تحقیرهای زیادی با مسافران ایرانی صورت می‌گیرد و نمونه آن برخورد با زائران ایرانی است که موجب شد نماینده ولی فقیه، تهدید به تحریم حج عمره کند».
 
انصاری ادامه داد: «در شان مردم ایران نیست که به آنها به چشم دزد و تروریست نگاه شود».
 
این عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه در گذشته گفتمان دولت با دنیا گفتمانی توام با احترام و ادبیات قابل قبول بود، تصریح کرد: «در آن دولت بدون اینکه گامی از اصول اصلی فراتر گذاشته شود، به ایران و رئیس‌جمهورش در عرصه بین‌المللی احترام می‌گذاشتند و بسیاری از مشکلات حل شده بود اما الان بدون حساب و کتاب و مصلحت سنجی به اوباما نامه نوشته می‌شود و او هم بی‌اعتنایی محض می‌کند در حالی که نامه یک رئیس‌جمهور به معنای نامه یک ملت است و سوالی که اینجا به‌وجود می‌آید آن است که آیا با ملت ایران در خصوص ارسال این نامه مشورت شده بود؟ و آیا ارزیابی شده بود که اوباما به این نامه جواب می‌دهد یا خیر»؟
 
انصاری با یادآوری اینکه اگر در گذشته کلمه مذاکره با آمریکا بر زبان کسی جاری می‌شد، در حد ارتداد و کفر بود افزود: «اما الان مدام حرف از مذاکره با آمریکا به میان آورده می‌شود بدون اینکه آمریکایی‌ها اعتنایی بکنند».
 
وی ادامه داد: «مسئله اسرائیل یکی از خطوط قرمز ایران و نظام است اما شاهد بودیم که آن مسئول دولت نهم جمله معروف "دوستی با مردم اسرائیل " را بر زبان آورد و آن در شرایطی بود که همین مردم اسرائیل که تروریست‌های گردآمده در فلسطین هستند در حال تدارک قصابی مردم غزه بودند و در آخر نیز گفتند که این جمله مسئول دولت یک سهو لسان بوده و اتفاق خاصی نیفتاده است». 






بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین